Reklama

Wypadki w pracy głównie przez ludzi

Sześć na dziesięć wypadków przy pracy jest wynikiem ludzkiego błędu. Stan bezpieczeństwa jednak się polepsza.

Publikacja: 28.03.2019 12:41

Wypadki w pracy głównie przez ludzi

Foto: Adobe Stock

W miejscach pracy jest bezpiecznie, ale wciąż nie dość bezpiecznie. Bez względu na wykonywany zawód, polscy pracownicy wciąż nie zachowują dostatecznej ostrożności. Jak wynika z najnowszego raportu GUS „Wypadki przy pracy w 2018 roku", w ubiegłym roku ogólna liczba zgłoszonych urazów w porównaniu do analogicznego okresu 2017 r. zmalała o 4,6 proc.

Około 60 proc. przyczyn wywołujących wypadki przy pracy, stanowią nieprawidłowe zachowania pracownika. Ta tendencja utrzymuje się od wielu lat. Zdecydowanie rzadziej (8,5 proc.), są one wynikiem niewłaściwego stanu lub użycia przedmiotu wykorzystywanego podczas realizacji służbowych obowiązków. Przestrzegając odpowiednich procedur, większości zdarzeń, które spotykają zatrudnionych w biurach i punktach usługowych, można by uniknąć. Jak pokazują dane GUS, czynnością najczęściej wykonywaną przez pracowników w chwili wypadku było poruszanie się (35,8 proc.), w następnej kolejności operowanie przedmiotami (17,5 proc.) oraz ręczne przenoszenie ładunków (15,1 proc.). Lekceważenie regulaminów i brak koncentracji to częste powody urazów w pracy. Jak się okazuję mogą być one spowodowane także przez sprzęty biurowe, które pozornie wydają się być nieskomplikowane, jak niszczarka, trymer do papieru, a nawet ksero.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca
Tradycyjna kariera traci blask. Na czym dziś zależy pracownikom?
Praca
InPost stawia na rozwój menedżerek
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Reklama
Reklama