Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 06.03.2019 21:00 Publikacja: 06.03.2019 21:00
Foto: Fotolia
– Kobiety nie wykorzystują posiadanej wiedzy i umiejętności gwarantujących wręcz udaną karierę w biznesie –twierdzą przedstawiciele organizacji Pracodawcy RP, komentując wyniki badania „Do garów czy za stery" przeprowadzonego na potrzeby nowej platformy „Kierunek Kobieta Biznesu". Badanie, które objęło ponad 1000 studentów i studentek z pokolenia Z, pokazuje różnicę w aspiracjach obu płci oraz ich oczekiwaniach wobec przyszłej pracy.
I dowodzi, że nie tylko szklany sufit i stereotypy w firmach, ale także ograniczone oczekiwania samych kobiet są barierą, która wpływa na ich niewielki udział we władzach firm, a w rezultacie na niższe wynagrodzenia. Co prawda polskie studentki nawet lepiej niż studenci oceniają swoje ogólne umiejętności czy sprawność w pracy w grupie, ale z kolei rzadziej są nastawione na szybki awans w pracy i mają mniej odwagi w wymaganiach płacowych. A to może ograniczać ich możliwości kariery zawodowej, w której młodym ludziom – niezależnie od płci – zależy teraz głównie na możliwościach rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Co ciekawe, młode kobiety zwracają na to dużo większą uwagę (78 proc.) niż ich koledzy (57 proc.). Jednocześnie bardziej niż studentom zależy im na spokojnym środowisku pracy – bez wyścigu szczurów. Zwraca na to uwagę niemal dwie trzecie badanych studentek.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Prawie trzy czwarte pracowników na świecie, w tym w Polsce, wspiera się narzędziami sztucznej inteligencji w pra...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Technologie są motorem rozwoju, ale mają też mroczną stronę. Cyfryzacja, praca zdalna i AI negatywnie wpływają n...
Tylko nieco ponad dwie piąte aktywnych zawodowo Polaków uważa, że firmy doceniają ich wkład. Natomiast prawie po...
Chociaż najnowsze badania wskazują na znaczną poprawę standardów w działalności polskich przedsiębiorstw, to nad...
To najszybciej rozwijający się segment kurierskiego rynku, który zmienia nie tylko handel detaliczny, ale i nasze przyzwyczajenia oraz wygląd miast.
Podczas gdy ponad połowa szefów dużych firm w Europie żyje w przekonaniu o pełnym zaangażowaniu swych podwładnyc...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas