Reklama

Zachęcić panie do sterów

Polskie studentki chcą się rozwijać w pracy, ale rzadziej niż ich koledzy liczą na szybki awans i wzrost wynagrodzenia.

Publikacja: 06.03.2019 21:00

Zachęcić panie do sterów

Foto: Fotolia

– Kobiety nie wykorzystują posiadanej wiedzy i umiejętności gwarantujących wręcz udaną karierę w biznesie –twierdzą przedstawiciele organizacji Pracodawcy RP, komentując wyniki badania „Do garów czy za stery" przeprowadzonego na potrzeby nowej platformy „Kierunek Kobieta Biznesu". Badanie, które objęło ponad 1000 studentów i studentek z pokolenia Z, pokazuje różnicę w aspiracjach obu płci oraz ich oczekiwaniach wobec przyszłej pracy.

I dowodzi, że nie tylko szklany sufit i stereotypy w firmach, ale także ograniczone oczekiwania samych kobiet są barierą, która wpływa na ich niewielki udział we władzach firm, a w rezultacie na niższe wynagrodzenia. Co prawda polskie studentki nawet lepiej niż studenci oceniają swoje ogólne umiejętności czy sprawność w pracy w grupie, ale z kolei rzadziej są nastawione na szybki awans w pracy i mają mniej odwagi w wymaganiach płacowych. A to może ograniczać ich możliwości kariery zawodowej, w której młodym ludziom – niezależnie od płci – zależy teraz głównie na możliwościach rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Co ciekawe, młode kobiety zwracają na to dużo większą uwagę (78 proc.) niż ich koledzy (57 proc.). Jednocześnie bardziej niż studentom zależy im na spokojnym środowisku pracy – bez wyścigu szczurów. Zwraca na to uwagę niemal dwie trzecie badanych studentek.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama