Reklama
Rozwiń
Reklama

Więcej pracy, ale niełatwo o podwyżkę

Choć prawie trzech na dziesięciu pracodawców w Polsce będzie w najbliższych miesiącach rekrutowało nowych pracowników, to wzrost płac planuje jedynie pięć na sto firm.

Publikacja: 02.09.2015 14:32

Więcej pracy, ale niełatwo o podwyżkę

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak

Polacy szukający nowej pracy nie powinni mieć większych problemów ze znalezieniem nowego zatrudnienia. Szczególnie ci, którzy chcą pracować na zachodzie i południu kraju - wynika z najnowszej, IV edycji Barometru Rynku Pracy grupy Work Service. Jak wynika z badania, które w lipcu objęło 300 pracodawców i 550 pracowników, jedni i drudzy są w dobrych nastrojach i z optymizmem weszli w II półrocze.

Wśród pracowników wyraźnie spadły obawy o utratę zatrudnienia – liczy się z nią niespełna co piąty Polak. To wyraźnie mniej niż na początku roku (wtedy o pracę bało się 28 proc. badanych) i najmniej od początku publikacji barometru (2013 r.). Co więcej, pracownicy dużo bardziej optymistycznie oceniają też możliwości znalezienia – w razie potrzeby - nowego zajęcia. Aż 45 proc. Polaków twierdzi, że wystarczy im na to miesiąc (na początku roku sądziło tak o połowę mniej, bo 30 proc. badanych).

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Reklama
Reklama