Reklama
Rozwiń
Reklama

Św. Mikołaj daje premię i zachęca do filantropii

Gwiazdkowe spotkanie dla załogi i okolicznościowa premia to najbardziej popularne świąteczne akcenty w polskich firmach, gdzie przybywa też charytatywnych inicjatyw.

Aktualizacja: 05.12.2017 21:33 Publikacja: 05.12.2017 21:00

Św. Mikołaj daje premię i zachęca do filantropii

Foto: 123RF

Zdecydowana większość, bo niemal dziewięciu na dziesięciu pracodawców zapowiada w najnowszym badaniu agencji zatrudnienia Randstad przynajmniej jedną inicjatywę z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Dowodzi to, że gwiazdkowa tradycja w polskich firmach nadal jest silna, choć na przestrzeni kilku ostatnich lat widać pewne oznaki jej osłabienia.

Zmniejsza się na przykład odsetek pracodawców, którzy organizują świąteczne spotkania dla pracowników. Co prawda nadal są one najbardziej popularną świąteczną inicjatywą, ale podczas gdy w 2015 r. organizowało je 44 proc. badanych firm, to teraz 40 proc. W dodatku świąteczne spotkania nierzadko przestają mieć charakter firmowej Wigilii, a są (zwłaszcza w spółkach międzynarodowych korporacji) huczną imprezą w klubie, określaną już nawet nie jako Xmas, ale season party.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Praca
Szefowie zachodnich firm stawiają na inwestycje w AI
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Reklama
Reklama