Św. Mikołaj daje premię i zachęca do filantropii

Gwiazdkowe spotkanie dla załogi i okolicznościowa premia to najbardziej popularne świąteczne akcenty w polskich firmach, gdzie przybywa też charytatywnych inicjatyw.

Aktualizacja: 05.12.2017 21:33 Publikacja: 05.12.2017 21:00

Św. Mikołaj daje premię i zachęca do filantropii

Foto: 123RF

Zdecydowana większość, bo niemal dziewięciu na dziesięciu pracodawców zapowiada w najnowszym badaniu agencji zatrudnienia Randstad przynajmniej jedną inicjatywę z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Dowodzi to, że gwiazdkowa tradycja w polskich firmach nadal jest silna, choć na przestrzeni kilku ostatnich lat widać pewne oznaki jej osłabienia.

Zmniejsza się na przykład odsetek pracodawców, którzy organizują świąteczne spotkania dla pracowników. Co prawda nadal są one najbardziej popularną świąteczną inicjatywą, ale podczas gdy w 2015 r. organizowało je 44 proc. badanych firm, to teraz 40 proc. W dodatku świąteczne spotkania nierzadko przestają mieć charakter firmowej Wigilii, a są (zwłaszcza w spółkach międzynarodowych korporacji) huczną imprezą w klubie, określaną już nawet nie jako Xmas, ale season party.

W świątecznych inicjatywach widać też efekty rosnącej konkurencji, przybywa firm, które fundują załodze świąteczne albo noworoczne bonusy. Daje je 37 proc. pracodawców a wśród tych, którzy finansują tylko jedną gwiazdkową inicjatywę, premie są na pierwszym miejscu.

Rośnie także odsetek firm (z 9 proc. w 2015 do 14 proc. w tym roku), które nie planują żadnych świątecznych działań. Za to podobna grupa pracodawców włącza się w okolicznościowe akcje charytatywne, np. w Szlachetną Paczkę.

W najnowszym badaniu „Wszyscy jesteśmy Mikołajami", przeprowadzonym na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, prawie ośmiu na dziesięciu pracowników zapewniło, że pomaga potrzebującym lub bierze udział w akcjach charytatywnych. 45 proc. ankietowanych twierdzi, że w akcje charytatywne angażuje się ich pracodawca, a zdecydowana większość z nich (90 proc.) jest zapraszana do udziału w tego rodzaju projektach. Zwykle też chętnie (60 proc.) biorą udział w takich inicjatywach, tym bardziej że pracodawcy zwykle nie tylko zapewniają finansowanie, ale także ułatwiają ich realizację; organizują dobroczynne imprezy albo kupują dla załogi specjalne karty podarunkowe. – Dzięki firmom, które kupiły dla pracowników nasze Karty Podarunkowe z Pajacykiem i zaangażowały się we wspólną akcję Sodexo i Polskiej Akcji Humanitarnej, sfinansowaliśmy 15 000 posiłków dla dzieci. W tym roku chcemy ufundować 20 000 posiłków – twierdzi Magdalena Słomczewska-Klimiuk z Sodexo Benefits and Rewards Services.

Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Praca
Przybywa doświadczonych specjalistów wśród freelancerów
Praca
Europejski kraj podnosi wiek emerytalny. Zmiany już od 1 stycznia 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Praca
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!