Reklama

Św. Mikołaj daje premię i zachęca do filantropii

Gwiazdkowe spotkanie dla załogi i okolicznościowa premia to najbardziej popularne świąteczne akcenty w polskich firmach, gdzie przybywa też charytatywnych inicjatyw.

Aktualizacja: 05.12.2017 21:33 Publikacja: 05.12.2017 21:00

Św. Mikołaj daje premię i zachęca do filantropii

Foto: 123RF

Zdecydowana większość, bo niemal dziewięciu na dziesięciu pracodawców zapowiada w najnowszym badaniu agencji zatrudnienia Randstad przynajmniej jedną inicjatywę z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Dowodzi to, że gwiazdkowa tradycja w polskich firmach nadal jest silna, choć na przestrzeni kilku ostatnich lat widać pewne oznaki jej osłabienia.

Zmniejsza się na przykład odsetek pracodawców, którzy organizują świąteczne spotkania dla pracowników. Co prawda nadal są one najbardziej popularną świąteczną inicjatywą, ale podczas gdy w 2015 r. organizowało je 44 proc. badanych firm, to teraz 40 proc. W dodatku świąteczne spotkania nierzadko przestają mieć charakter firmowej Wigilii, a są (zwłaszcza w spółkach międzynarodowych korporacji) huczną imprezą w klubie, określaną już nawet nie jako Xmas, ale season party.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca
Tradycyjna kariera traci blask. Na czym dziś zależy pracownikom?
Praca
InPost stawia na rozwój menedżerek
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Reklama
Reklama