Św. Mikołaj daje premię i zachęca do filantropii

Gwiazdkowe spotkanie dla załogi i okolicznościowa premia to najbardziej popularne świąteczne akcenty w polskich firmach, gdzie przybywa też charytatywnych inicjatyw.

Aktualizacja: 05.12.2017 21:33 Publikacja: 05.12.2017 21:00

Św. Mikołaj daje premię i zachęca do filantropii

Foto: 123RF

Zdecydowana większość, bo niemal dziewięciu na dziesięciu pracodawców zapowiada w najnowszym badaniu agencji zatrudnienia Randstad przynajmniej jedną inicjatywę z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Dowodzi to, że gwiazdkowa tradycja w polskich firmach nadal jest silna, choć na przestrzeni kilku ostatnich lat widać pewne oznaki jej osłabienia.

Zmniejsza się na przykład odsetek pracodawców, którzy organizują świąteczne spotkania dla pracowników. Co prawda nadal są one najbardziej popularną świąteczną inicjatywą, ale podczas gdy w 2015 r. organizowało je 44 proc. badanych firm, to teraz 40 proc. W dodatku świąteczne spotkania nierzadko przestają mieć charakter firmowej Wigilii, a są (zwłaszcza w spółkach międzynarodowych korporacji) huczną imprezą w klubie, określaną już nawet nie jako Xmas, ale season party.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Praca
Polscy seniorzy są chętni do dłuższej pracy. Jak im to ułatwić?
Praca
Polacy będą pracować krócej? Wkrótce ruszy pilotaż
Praca
Amerykanie wertują oferty pracy w Wielkiej Brytanii
Praca
Cyfrowe przyspieszenie w obsłudze pracowników z zagranicy
Praca
Jak przetrwać zwolnienie: rady dla zwalnianych i zwalniających