Reklama
Rozwiń
Reklama

RPD o świadczeniach rodzinnych: 4 tys. zł należy się też rodzicom adopcyjnym

- Rodzice, którym rodzi się dziecko i rodzice przysposabiający dziecko, odpowiednio z chwilą narodzin dziecka i przysposobienia dziecka znajdują się w takiej samej sytuacji - uważa Rzecznik Praw Obywatelskich Marek Michalak.

Publikacja: 04.04.2018 13:30

RPD o świadczeniach rodzinnych: 4 tys. zł należy się też rodzicom adopcyjnym

Foto: 123RF

- W związku z tym powinni być jednakowo traktowani w dostępie do świadczenia jakim jest jednorazowe świadczenie w wysokości 4000 zł – podkreśla w wystąpieniu do Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Elżbiety Rafalskiej i apeluje o podjęcie działań legislacyjnych, likwidujących nierówność w dostępie do świadczenia dla rodziców adopcyjnych.

1 stycznia 2017 r. wszedł w życie Program „Za życiem", przeznaczony dla dzieci i dorosłych z niepełnosprawnością oraz ich rodziców. Jednym z elementów programu jest zapewnienie matce lub ojcu, opiekunowi prawnemu albo opiekunowi faktycznemu, który wystąpił z wnioskiem o przysposobienie dziecka, bez względu na dochód jednorazowego świadczenia w wysokości 4000 zł.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama