Reklama

Przekopanie Mierzei Wiślanej to praca na krótko

Adam Weintrit, geodeta, nawigator, kapitan żeglugi wielkiej z Akademii Morskiej w Gdyni

Publikacja: 30.12.2015 18:35

Przekopanie Mierzei Wiślanej to praca na krótko

Foto: materiały prasowe

Rzeczpospolita: W przyszłym roku mogą ruszyć prace związane z przekopaniem Mierzei Wiślanej. To nie pierwsze podejście do tego projektu. Czy taka inwestycja jest nam w ogóle potrzebna?

prof. Adam Weintrit: Wszystko zależy od tego, jak w naszym kraju będzie się rozwijała żegluga śródlądowa. Przekopanie się przez Mierzeję Wiślaną spowodowałoby ponowne uruchomienie portu w Elblągu, który kiedyś miał większe znaczenie niż dziś. Jeśli faktycznie budowa miałaby dojść do skutku, to ważny byłby też rozwój sieci kolejowej i drogowej, żeby rozładunek statków w Elblągu miał sens. Dzięki przekopaniu mierzei moglibyśmy się uniezależnić od Rosji, która twierdzi, że Cieśnina Piławska należy do niej. A jest to sprzeczne z prawem międzynarodowym. Ale Polska tego tematu nie podnosiła, bo znaczenie Elbląga nie było aż tak duże.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Polityka
Konwencja PiS. Jarosław Kaczyński ostrzega przed planami UE. „To kwestia być albo nie być Polski”
Polityka
Bartosz Arłukowicz: Mariusz Kamiński i Maciej Wąsik zaglądali nam do sypialni
Polityka
Sondaż: Czy IPN powinien zostać zlikwidowany? Wyborcy różnych partii mocno podzieleni
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
„Rzecz w tym”: Boimy się mówić prawdę o Niemczech? Estera Flieger tłumaczy polsko-niemieckie tabu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama