Przekopanie Mierzei Wiślanej to praca na krótko

Adam Weintrit, geodeta, nawigator, kapitan żeglugi wielkiej z Akademii Morskiej w Gdyni

Publikacja: 30.12.2015 18:35

Przekopanie Mierzei Wiślanej to praca na krótko

Foto: materiały prasowe

Rzeczpospolita: W przyszłym roku mogą ruszyć prace związane z przekopaniem Mierzei Wiślanej. To nie pierwsze podejście do tego projektu. Czy taka inwestycja jest nam w ogóle potrzebna?

prof. Adam Weintrit: Wszystko zależy od tego, jak w naszym kraju będzie się rozwijała żegluga śródlądowa. Przekopanie się przez Mierzeję Wiślaną spowodowałoby ponowne uruchomienie portu w Elblągu, który kiedyś miał większe znaczenie niż dziś. Jeśli faktycznie budowa miałaby dojść do skutku, to ważny byłby też rozwój sieci kolejowej i drogowej, żeby rozładunek statków w Elblągu miał sens. Dzięki przekopaniu mierzei moglibyśmy się uniezależnić od Rosji, która twierdzi, że Cieśnina Piławska należy do niej. A jest to sprzeczne z prawem międzynarodowym. Ale Polska tego tematu nie podnosiła, bo znaczenie Elbląga nie było aż tak duże.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Polityka
Tusk porównuje Polskę do Iranu. „Zwolennikom radykalnej zmiany kursu pod rozwagę”
Polityka
Sondaż: Jak Polacy oceniają działalność polityczną Szymona Hołowni?
Polityka
Polska spłaca pożyczkę Ukrainy. Leszek Miller: Skandal, trzeba powiedzieć „dość”
Polityka
Rafał Trzaskowski wystawi aktywistów? Chodzi o obietnicę z kampanii prezydenckiej
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Polityka
Nowy sondaż partyjny: KO czy PiS? Wiemy, na kogo chętniej zagłosowaliby Polacy