Reklama

Prof. Flis: Platforma kręci się wokół własnego ogona

Z Platformą Obywatelską jest problem, który pojawił się jeszcze raz: całe lata funkcjonowania tej partii wewnątrz sprawiły, że jej politycy kręcą się wokół własnego ogona, wokół tego co jest dla nich ciekawe, dla posłów z tylnego rzędu i aktywistów i to wyznacza granice ich wyobraźni – mówi prof. Jarosław Flis, socjolog z UJ w rozmowie z Michałem Kolanko.

Aktualizacja: 08.02.2021 14:46 Publikacja: 08.02.2021 12:08

Prof. Flis: Platforma kręci się wokół własnego ogona

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

W ostatnią sobotę Platformą Obywatelska przedstawiła agendę Koalicji 276 – tyle głosów miałaby wspólnie uzyskać opozycja. Jak podkreśla gość podcastu „Game Changer”, dla wielu wyborców jest nie do wyobrażenia, by zagłosować na jedną listę. I dodaje, że cztery listy wyborcze to bardzo dużo, a jedynie dwie listy to „pomysł by dokonać rozbioru Platformy Obywatelskiej”. Prof. Flis tłumaczy, że prawe skrzydło PO już poszło w stronę centrum, a lewa strona wybrała Lewicę. – Prawe skrzydło się trzymało tak długo, jak wierzyło, że agendy nie ustawia lewa storna. W nowej agendzie nie ma nic dla prawej strony – mówi gość audycji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Polityka
Sondaż: Czy Zbigniew Ziobro powinien trafić do aresztu? Znamy zdanie Polaków
rozmowa
Prof. Wojciech Rafałowski: PiS jest dziś radykalny, bo chce wyeliminować Grzegorza Brauna
Polityka
Sondaż: Spadek poparcia dla PiS. Partia Kaczyńskiego straciła 2,2 pkt proc. w ciągu dwóch tygodni
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Polityka
PiS demolują trupy z jego szafy, trwa renesans Tuska – tylko na jak długo?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama