Maria Nowina Konopka o kampanii Dudy: Wykorzystał potencjał Facebooka

W kampanii prezydenckiej Andrzeja Dudy facebookowe posty lajkowane były z rosnącą z miesiąca na miesiąc częstotliwością - mówi serwisowi rp.pl dr Maria Nowina Konopka, adiunkt w Instytucie Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Aktualizacja: 21.03.2018 17:53 Publikacja: 21.03.2018 16:10

Maria Nowina Konopka o kampanii Dudy: Wykorzystał potencjał Facebooka

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Rp.pl: Jakie są najważniejsze wnioski z pani analizy naukowej dotyczącej wykorzystania przez Andrzeja Dudę Facebooka i Twittera podczas kampanii prezydenckiej w 2015 roku?

Maria Nowina Konopka: W kampanii Andrzeja Dudy wyraźnie dowartościowano media społecznościowe starając się maksymalnie wykorzystać ich potencjał komunikacyjny. Wydaje się, że materiały będące w obiegu mediów społecznościowych tworzone były przez osoby rozumiejące sposób ich funkcjonowania oraz mające świadomość inności przyjętego sposobu prowadzenia kampanii. W efekcie facebookowe posty lajkowane były z rosnącą z miesiąca na miesiąc częstotliwością. Dodać należy, że Facebook to tylko jedna z platform, należąca do szerszej rodziny mediów społecznościowych.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Polityka
Kampania w cieniu wojny na Wschodzie
Polityka
Dyrektor NASK: Afera z reklamami atakującymi konkurentów Rafała Trzaskowskiego to może być prowokacja
Polityka
„Ukraść wybory, dokonać ogromnej manipulacji”. Jarosław Kaczyński mówi o nadużyciach w kampanii
Polityka
Afera ze spotami wyborczymi. Prezydent Andrzej Duda chce informacji od ABW
Polityka
Wieczór i poranek wyborczy „Rzeczpospolitej” w rp.pl