Reklama

Maria Nowina Konopka o kampanii Dudy: Wykorzystał potencjał Facebooka

W kampanii prezydenckiej Andrzeja Dudy facebookowe posty lajkowane były z rosnącą z miesiąca na miesiąc częstotliwością - mówi serwisowi rp.pl dr Maria Nowina Konopka, adiunkt w Instytucie Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Aktualizacja: 21.03.2018 17:53 Publikacja: 21.03.2018 16:10

Maria Nowina Konopka o kampanii Dudy: Wykorzystał potencjał Facebooka

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Rp.pl: Jakie są najważniejsze wnioski z pani analizy naukowej dotyczącej wykorzystania przez Andrzeja Dudę Facebooka i Twittera podczas kampanii prezydenckiej w 2015 roku?

Maria Nowina Konopka: W kampanii Andrzeja Dudy wyraźnie dowartościowano media społecznościowe starając się maksymalnie wykorzystać ich potencjał komunikacyjny. Wydaje się, że materiały będące w obiegu mediów społecznościowych tworzone były przez osoby rozumiejące sposób ich funkcjonowania oraz mające świadomość inności przyjętego sposobu prowadzenia kampanii. W efekcie facebookowe posty lajkowane były z rosnącą z miesiąca na miesiąc częstotliwością. Dodać należy, że Facebook to tylko jedna z platform, należąca do szerszej rodziny mediów społecznościowych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Tajemniczy zakup MSZ. Wiadomo o nim dzięki NIK
Polityka
Prezydenta walka z wiatrakami. Rząd nie składa broni. Będzie nowy projekt ustawy
Polityka
Sondaż: Polacy jednoznacznie o obecności polskich żołnierzy na Ukrainie
Polityka
Gen. Mirosław Różański o dronie: Rosja nas testuje. Powinniśmy odpowiedzieć stanowczo
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama