Najnowszy raport "Prezydenci miast wojewódzkich", przygotował "Press-Service Monitoring Mediów".
W analizowanym okresie pojawiło się łącznie 1864 materiałów na temat prezydent Warszawy, co stanowiło niemal 20% wszystkich publikacji i emisji dotyczących osiemnastu analizowanych prezydentów miast. Łącznie było to 9413 publikacji i emisji, w których wymieniono prezydentów miast i cytowano ich słowa.
Łączna wartość tych publikacji wyniosła ponad 41,4 mln zł. Dla mediów regionalnych - 14,8 mln zł, a dla ogólnopolskich - 26,6 mln zł, z czego ponad połowa należała do prezydent Warszawy.
Prezydenta Lublina wymieniono 959 razy, ale w prasie odnotowano o nim o 28 informacji więcej niż na temat Gronkiewicz-Waltz. Krzysztof Żuk, poza liderką ogólnego zestawienia, był również najpopularniejszy w Internecie. Ale w stacjach RTV znacznie częściej obecni byli prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, Poznania - Ryszard Grobelny, Wrocławia - Rafał Dutkiewicz i Łodzi - Hanna Zdanowska.
Gronkiewicz-Waltz jako jest natomiast najczęściej z prezydenckiego grona obecna w mediach ogólnopolskich. Zaistniała w blisko 70 proc. materiałów z udziałem prezydentów. Pozostali mieli szansę tylko w mediach regionalnych.