„Amerykańskie kampanie dowodzą, że wyborców się stwarza aniżeli odnajduje” – brzmi pierwsze zdanie nakreślonej przez prof. Tomasza Tabakę strategii dla Kukiz’15. Tabako jest profesorem studiów komunikacyjnych, public relations i perswazji na Georgia State University w Atlancie, a także ekspertem w dziedzinie języków przywództwa – liderowania poprzez słowo i obraz – zwłaszcza w polityce i biznesie. Podobno pomagał przy kampaniach byłego prezydenta Stanów Zjednoczonych Billa Clintona oraz Tony’ego Blaira, który był szefem rządu Wielkiej Brytanii. Specjalista postanowił wesprzeć swoim doświadczeniem rozwijający się ruch Pawła Kukiza.
Własne media
„W przypadku ugrupowania Kukiz ’15 narzędziami, które prosto stworzyć, są: Instytut Kukiza – think tank”. Odpowiedzią na tę sugestię eksperta było powstanie na początku kwietnia fundacji „Potrafisz Polsko”, która stała się zapleczem eksperckim ruchu. Jest też organizacją pożytku publicznego, co oznacza, że na jej konto Państwowa Komisja Wyborcza może przelewać zwroty kosztów z kampanii. Ruch obywatelski, którym jest Kukiz’15, nie mógł na to liczyć z prawnych względów.
Kolejnym punktem było stworzenie portalu informacyjnego z prawdziwego zdarzenia. Strona ruchkukiza.pl była zmieniana wielokrotnie, aż przybrała kształt bliski docelowemu. Po otwarciu witryny wita Paweł Kukiz, który mówi o zmianie konstytucji i walce z „partiokracją”. Na portalu znajdziemy informacje o klubie poselskim, Stowarzyszeniu na rzecz Nowej Konstytucji, projekty złożonych ustaw, relacje ze spotkań z obywatelami. To podstawy, których wcześniej nie było, a miała je konkurencja.
Prof. Tabako przekonuje w planie, że „w integrowaniu rozproszonych i tworzeniu zwolenników kluczowe są własne media”. Ich celem ma być regularne docieranie do różnych środowisk, ale „na własnych warunkach argumentacyjnych”. Ich rolę poniekąd sprawują media społecznościowe, szczególnie profile na Facebooku: Kukiza i całego ruchu, z których wpisy nierzadko docierają do kilku milionów odbiorców. Coraz częściej ruchowi Kukiz'15 towarzyszy kamera, która rejestruje inicjatywy posłów.