Reklama

Jak wierzyć w antykomunizm osób, które dziś ostentacyjnie kibicują Rosji?

W szczerość o dekady spóźnionych antykomunistycznych manifestów można byłoby uwierzyć, gdyby wygłaszające je osoby trochę mniej ostentacyjnie kibicowały dziś Kremlowi w niszczeniu najpierw Ukrainy, a zaraz potem – Unii Europejskiej.

Publikacja: 12.12.2025 06:00

Jak wierzyć w antykomunizm osób, które dziś ostentacyjnie kibicują Rosji?

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Każdego roku w okolicach rocznicy wprowadzenia w roku 1981 stanu wojennego (w tym roku już 44.) w debacie publicznej pojawiają się wątki rozliczenia z komuną. W tym roku jakby silniejsze – spowodowane niedawnym wyborem na marszałka Sejmu Włodzimierza Czarzastego, niegdyś działacza PZPR. Ale rodzi się pytanie o to, czy rozliczanie komuny ma dziś jeszcze jakiś sens. Czy hasła „precz z komuną” nie są już tylko pustosłowiem?

Antykomunizm jako system wartości?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
Jarosław Sellin: PiS jest tam, gdzie wcześniej. PO przez Tuska zajęła miejsce po SLD
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Plus Minus
„Plus Minus” w Borodziance. Ukraińska prowincja wyrwana z rosyjskiej okupacji
Plus Minus
Polska w pułapce Donalda Trumpa. Nowa doktryna USA
Plus Minus
Leszek Miller gra w prorosyjskiej orkiestrze. Skąd ten zwrot europejskiego premiera?
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Plus Minus
Czarnobyl 25 lat po katastrofie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama