Reklama

Tomasz Terlikowski: Styl myślenia papieża Franciszka wpłynie na część teologów

Nie ma obowiązku inspirować się myślą zmarłego papieża, ale jego, odmienny od dotychczasowego, styl myślenia będzie wpływał na część teologów.

Publikacja: 25.04.2025 14:00

Tym, co najmocniejsze w jego myśli, były intuicyjne, niemal artystyczne wglądy w istotę rzeczy. To n

Papież Franciszek zmarł w Wielki Poniedziałek 21 kwietnia 2025 roku, w wieku 88 lat.

Tym, co najmocniejsze w jego myśli, były intuicyjne, niemal artystyczne wglądy w istotę rzeczy. To nie było myślenie systemowe, ale wejrzenia w rzeczywistość, tak że niekiedy papieżowi bliżej było do Zen niż do klasycznego myślenia teologicznego.

Foto: REUTERS/Adnan Abidi

Jeśli miałbym powiedzieć, co mnie najbardziej zafascynowało we Franciszku, to właśnie fakt, że zaproponował on odmienny model uprawiania nie tyle teologii (bo oczywiście od dawna mamy takich teologów), ile doktryny kościelnej.

Papież Franciszek swoje myślenie teologiczne opierał na literaturze i poezji

Pozostało jeszcze 93% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
Czarnobyl 25 lat po katastrofie
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Plus Minus
„Urodziny”: Ktoś tu oszukuje
Plus Minus
„Call of Duty: Black Ops 7”: Strzelanina z ładną grafiką
Plus Minus
„Przestawianie zwrotnicy. Jak politycy bawią się koleją”: Polityczny rozkład jazdy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama