Otóż naukowcy dosyć nieoczekiwanie natrafili na ślady obcej cywilizacji. Rozpoczęli wykopaliska, jednak przez 28 długich tygodni niewiele się dowiedzieli. Później wydarzyło się coś nieoczekiwanego. Szokującego i niepokojącego. Ekipa badaczy zniknęła, a pozostał po nich jedynie ten dziennik. Gracz może zmierzyć się z jego tajemnicą sam lub w towarzystwie przyjaciół. Potrzebuje do tego smartfona lub tabletu z dostępem do internetu, a także ołówka i otwartej głowy.
Na stronach „książki" znajdują się zagadki do rozwiązania. Pierwsza z nich jest banalna; wystarczy zsumować 25 i 4, a wynik wpisać na stronie internetowej gry. W ten sposób zdobędzie się hasło, które warto zapisać, gdyż może się przydać w przyszłości. Kolejne zagadki są już dużo trudniejsze i wymagają zastanowienia się. Przeanalizowania faktów, dostrzeżenia detali, skojarzenia pewnych faktów. Często przypominają rebusy, tajemnicze wzory lub schematy, niekiedy nawet szyfry i układanki. Niektóre z nich są naprawdę skomplikowane – na szczęście gra posiada sprawny i przemyślany system podpowiedzi, dzięki któremu niełatwo jest utknąć.
„Dziennik 29" to bardzo ciekawa propozycja, rodzaj nowoczesnej łamigłówki, która zaskakuje różnorodnością zadań oraz naprawdę oryginalnymi pomysłami. Pytanie, czy współcześni gracze – przyzwyczajeni do uproszczeń, czy wręcz gotowych rozwiązań – są w stanie podjąć wyzwanie. Czy zagadki są jeszcze w modzie?
—Michał Zacharzewski, Zdalaodpolityki.pl
„Dziennik 29", Fox Games