Reklama
Rozwiń

Zarażeni reklamą

W grudniu 1991 roku Polska przeżyła swój pierwszy szok obyczajowy związany z reklamą. Skandalistą był koncern Procter & Gamble, który zdecydował się zareklamować podpaski Always.

Publikacja: 13.06.2014 19:00

Zarażeni reklamą

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Reklama dziś wydaje się niewinna: występują w niej wybrane w castingu kobiety, które dzielą się swoimi wrażeniami na temat produktu, mówiąc zresztą dość nieśmiale. Mimo to reakcja była piorunująca. Zarówno firma, jak i telewizja zostały zalane lawiną listów od oburzonych klientów. Twórcy reklamy na każdym kroku musieli się z niej tłumaczyć. Mimo fali oburzenia odważny ruch koncernu się opłacił. W ciągu roku sprzedaż podpasek wzrosła 13-krotnie, a reklamy podpasek razem z proszkami opanowały telewizję. Objęte dotąd tabu środki higieny weszły do mainstreamu, a o różnicy między „zwykłymi podpaskami" a tymi ze „skrzydełkami" wiedzieli nawet ci, którym taka wiedza nie była potrzebna.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Plus Minus
Michał Szułdrzyński: Donald Trump, Ukraina i NATO. A co, jeśli prezydent USA ma rację?
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Plus Minus
Trzęśli amerykańską polityką, potem ruch MAGA zepchnął ich w cień. Wracają
Plus Minus
Kto zapewni Polsce parasol nuklearny? Ekspert z Francji wylewa kubeł zimnej wody
Plus Minus
„Brzydka siostra”: Uroda wykuta młotkiem
Plus Minus
„Super Boss Monster”: Kto wybudował te wszystkie lochy