Młode firmy muszą się pilnować, by nie tracić klienta z pola widzenia

Choć wiele rodzimych startupów z powodzeniem prowadzi globalną działalność, to wciąż jednak nie mamy ani jednego jednorożca. Eksperci nie mają wątpliwości, że niedługo doczekamy się kilku spółek wycenianych na ponad 1 mld dolarów.

Publikacja: 18.07.2019 21:00

Młode firmy muszą się pilnować, by nie tracić klienta z pola widzenia

Foto: Fotolia

Rusza VI edycja organizowanego przez „Rzeczpospolitą" konkursu dla młodych firm, pracujących nad nowatorskimi produktami i usługami – „Orzeł innowacji – Startup". W jego ramach chcemy wyłonić i nagrodzić firmy, które skutecznie wprowadzają na rynek innowacyjne rozwiązania oraz projekty, które mają szansę na udane wdrożenie rynkowe. Być może będą wśród nich spółki, których przyszła wycena przebije magiczny pułap 1 mld dol. To właśnie o młodych, innowacyjnych firmach, których wartość osiąga ów poziom, przyjęło się mówić jednorożce. Niestety, dotąd w naszym kraju nie powstał żaden startup, który można byłoby określić w ten sposób. Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, jest jednak optymistką. W styczniu br. deklarowała, że być może jeszcze w 2019 r. nad Wisłą pojawi się pierwszy taki podmiot.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Orzeł Innowacji
Jakie kompetencje mają polscy innowatorzy? Widać poważne luki
Orzeł Innowacji
Szkoda, że nie działamy tylko w Polsce
Orzeł Innowacji
Łączymy specjalistów IT
Orzeł Innowacji
W polskim biznesie musi nastąpić innowacyjny przełom
Orzeł Innowacji
Dzięki nam żywność się nie psuje