Reklama
Rozwiń

Młode firmy muszą się pilnować, by nie tracić klienta z pola widzenia

Choć wiele rodzimych startupów z powodzeniem prowadzi globalną działalność, to wciąż jednak nie mamy ani jednego jednorożca. Eksperci nie mają wątpliwości, że niedługo doczekamy się kilku spółek wycenianych na ponad 1 mld dolarów.

Publikacja: 18.07.2019 21:00

Młode firmy muszą się pilnować, by nie tracić klienta z pola widzenia

Foto: Fotolia

Rusza VI edycja organizowanego przez „Rzeczpospolitą" konkursu dla młodych firm, pracujących nad nowatorskimi produktami i usługami – „Orzeł innowacji – Startup". W jego ramach chcemy wyłonić i nagrodzić firmy, które skutecznie wprowadzają na rynek innowacyjne rozwiązania oraz projekty, które mają szansę na udane wdrożenie rynkowe. Być może będą wśród nich spółki, których przyszła wycena przebije magiczny pułap 1 mld dol. To właśnie o młodych, innowacyjnych firmach, których wartość osiąga ów poziom, przyjęło się mówić jednorożce. Niestety, dotąd w naszym kraju nie powstał żaden startup, który można byłoby określić w ten sposób. Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, jest jednak optymistką. W styczniu br. deklarowała, że być może jeszcze w 2019 r. nad Wisłą pojawi się pierwszy taki podmiot.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Orzeł Innowacji
Odpowiadamy na potrzeby rynku
Orzeł Innowacji
Ludzie pilnie poszukiwani, czyli duży problem start-upów
Orzeł Innowacji
Innowacje decydują o sile rozwoju gospodarki
Orzeł Innowacji
Marcin Piasecki: Jakie korzyści daje laur w „Orle Innowacji”
Orzeł Innowacji
Jednorożców za mało, ale smoki rosną w siłę