Operator sieci telekomunikacyjnej nie musi wystawiać faktury w związku z otrzymaniem pieniędzy od klienta przenoszącego numer do konkurencji.
Taki wniosek wypływa z [b]orzeczenia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 20 października 2010 r. sygnatura akt: III SA/Wa 305/10[/b].
Wyrok zapadł w konsekwencji zaskarżenia indywidualnej interpretacji podatkowej, wydanej na wniosek jednego z trzech największych operatorów sieci telefonii komórkowych w Polsce.
Spółka zwróciła się do organu podatkowego z pytaniem, czy opłata za rozwiązanie umowy z dostawcą usług telekomunikacyjnych bez zachowania terminów wypowiedzenia jest opodatkowana VAT. Opłatę taką przewiduje art. 71a [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=02E5EED3C5C34879422C6A5CC91EFCB5?id=174502]prawa telekomunikacyjnego (DzU z 2004 r. nr 171, poz. 1800)[/link] w razie przeniesienia przydzielonego numeru do innego operatora.
Samo przeniesienie jest z mocy prawa bezpłatne, ale spółce przysługuje opłata, będąca swego rodzaju rekompensatą za skrócenie terminu wypowiedzenia przewidzianego w umowie. Wątpliwości spółki dotyczyły także tego, czy w takich okolicznościach ma ona obowiązek wystawienia faktury.