Reklama
Rozwiń

Prawnik na Twitterze - Chróścik o roli mediów społecznościowych w zawodzie prawnika

Co jest tu reklamą, a co informacją? Jak wykorzystywać Facebooka czy Twittera zgodnie z zasadami etyki zawodowej? Na te pytania nie znaleziono chyba jeszcze dobrych odpowiedzi - pisze Włodzimierz Chróścik

Publikacja: 25.04.2015 16:00

Foto: Fotorzepa

O roli mediów społecznościowych w zawodzie profesjonalnego prawnika powstało w ciągu ostatnich kilku lat setki, jeżeli nie tysiące opracowań. Wykorzystanie Facebooka czy Twittera w komunikacji stanowi istotne wyzwanie, nad którym głowią się zarówno teoretycy, jak i praktycy.

Co jest tu reklamą, a co informacją? Jak wykorzystywać te media zgodnie z zasadami etyki zawodowej? Na te pytania nie znaleziono chyba jeszcze dobrych odpowiedzi. W tym przypadku mamy do czynienia z „wyścigiem pocisku z pancerzem". Im grubszy i odporniejszy pancerz czołgu, tym bardziej skuteczny pocisk wymyślają konstruktorzy. Rywalizacja trwa od stu lat, a szala zwycięstwa przechyla się to na jedną, to na drugą stronę. Podobnie jest u nas. Gdy przedstawiciele zawodów prawniczych zbliżają się do uzgodnienia stanowiska w kwestii korzystania z mediów społecznościowych, pojawia się kolejna nowinka technologiczna, która wywraca dotychczasowy świat do góry nogami. I znowu szukamy odpowiedzi na nowe wyzwania. W mojej ocenie ten wyścig wciąż przegrywamy. Tymczasem nowoczesne narzędzia komunikacji – niejako chyłkiem, bocznymi drzwiami – zaczęły wywierać ogromny wpływ na zawody i samorządy prawnicze.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Prawne
Andrzej Ladziński: Diabeł w ornacie, czyli przebierańcy w urzędach
Opinie Prawne
Mateusz Radajewski: Nie namawiajmy marszałka Sejmu do złamania konstytucji
Opinie Prawne
Prof. Gutowski: Po wyborach w 2023 r. stworzyliśmy precedens, jesteśmy jego zakładnikami
Opinie Prawne
Bieniak, Mrozowska: Zakaz reklamy, który uderzał w przedsiębiorców
Opinie Prawne
Bogusław Chrabota: Adam Bodnar nie chce być Don Kichotem