W środowej „Rzeczpospolitej" piszemy o ekspertyzie Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN dotyczącej kontrowersyjnego programu przedszkolnego, w którym istotnym elementem jest wychowanie równościowe, zwłaszcza w kontekście równości płci. Z ekspertyzy tej możemy wysnuć wniosek, że gender to pojęcie używane przede wszystkim w celach ideologicznych.

Nie da się bowiem inaczej interpretować chociażby eksperymentów, którym poddawana miałaby być psychika dziecka, a polegających na pomyśle zakładania przez chłopców strojów dziewczęcych, a przez dziewczęta – ubrań chłopięcych. Szczególnie, że zajęcia takie – według autorek programu – odbywałyby się niezależnie od woli rodziców.

Zwolennicy gender wielokrotnie próbowali ustawić spory ze swoimi oponentami tak, żeby dorobić im gębę ciemnych katolików, którzy odrzucają wszelki postęp i posiłkują się wyłącznie argumentami religijnymi. W konfrontacji z racjami Komitetu Nauk Pedagogicznych tego rodzaju zabiegi przejść nie mogą.