Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 11.10.2017 20:05 Publikacja: 11.10.2017 19:41
Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek
Pomorze Środkowe – najbardziej wykluczony transportowo region Polski – nie może doczekać się połączenia z resztą kraju. Jakość życia i możliwości rozwoju kilku milionów Polek i Polaków, którzy tu mieszkają i pracują, nie mają dla rządu znaczenia. Lekką ręką zamierza on „opuścić szlaban" 50 km przed i za Słupskiem, przekreślając szanse rozwojowe całego Pomorza. Nawet pod groźbą odebrania środków unijnych.
To jedna z kilku białych plam na mapie Polski w strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju przygotowanej przez wicepremiera Morawieckiego. Na pierwszym miejscu wykluczenia są Słupsk i Koszalin. Nie ma drogi ekspresowej, jest jedna linia torów kolejowych. Jednym słowem: peryferia. Wiadomo, że do takich miejsc trudno dojechać, a znacznie łatwiej z nich wyjechać – na zawsze. Bo ludzie chcą mieć życiowe szanse na rozwój biznesu i na rozwój osobisty. A dobre połączenia kolejowe i drogowe są jednym z najistotniejszych impulsów i warunków rozwoju.
W głowach Donalda Trumpa i Władimira Putina się nie mieści, że czasem Dawid nie tylko może mieć dość odwagi, by...
Wśród liberalno-lewicowych komentatorów dominuje narracja, że do klęski Rafała Trzaskowskiego przyczyniło się „n...
Sukcesy Adriana Zandberga i Grzegorza Brauna są kluczem do zrozumienia porażki wyborczej Rafała Trzaskowskiego.
Jeśli Adrianowi Zandbergowi nie uda się przeforsować przed głosowaniem nad wotum zaufania dla rządu Donalda Tusk...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
O wyniku wyborów w 2027 r. rozstrzygnie elektorat Sławomira Mentzena i Adriana Zandberga. W zakończonych właśnie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas