Niespełnione obietnice akcyzowe

Znaczące spadki sprzedaży cydru nie mają wpływu na przyśpieszenie prac nad zmniejszeniem akcyzy na ten wytwarzany z polskich jabłek napój.

Publikacja: 29.04.2018 21:00

Niespełnione obietnice akcyzowe

Foto: Adobe Stock

Piwa smakowe nie dość, że można reklamować, to jeszcze nie wymagają naklejania znaków akcyzowych. Ułatwia to ich sprzedaż, która systematycznie rośnie.

Rodząca się moda na krajowy cydr miała wesprzeć sadowników zmagających się z rosyjskim embargiem na polskie jabłka. Wszyscy się cieszyli, że w Polsce powstaje nowy alkohol, jakby stworzony na potrzeby krajowych sadów. Jeszcze w październiku minister finansów, a dziś premier Mateusz Morawiecki zadeklarował, że budżet zrezygnuje z 11 mln zł akcyzy z produkcji cydru, co miało pobudzić branżę. Od tej deklaracji minęło już jednak sześć miesięcy i niewiele się zmieniło.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację