Reklama
Rozwiń

Niespełnione obietnice akcyzowe

Znaczące spadki sprzedaży cydru nie mają wpływu na przyśpieszenie prac nad zmniejszeniem akcyzy na ten wytwarzany z polskich jabłek napój.

Publikacja: 29.04.2018 21:00

Niespełnione obietnice akcyzowe

Foto: Adobe Stock

Piwa smakowe nie dość, że można reklamować, to jeszcze nie wymagają naklejania znaków akcyzowych. Ułatwia to ich sprzedaż, która systematycznie rośnie.

Rodząca się moda na krajowy cydr miała wesprzeć sadowników zmagających się z rosyjskim embargiem na polskie jabłka. Wszyscy się cieszyli, że w Polsce powstaje nowy alkohol, jakby stworzony na potrzeby krajowych sadów. Jeszcze w październiku minister finansów, a dziś premier Mateusz Morawiecki zadeklarował, że budżet zrezygnuje z 11 mln zł akcyzy z produkcji cydru, co miało pobudzić branżę. Od tej deklaracji minęło już jednak sześć miesięcy i niewiele się zmieniło.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa