Niespełnione obietnice akcyzowe

Znaczące spadki sprzedaży cydru nie mają wpływu na przyśpieszenie prac nad zmniejszeniem akcyzy na ten wytwarzany z polskich jabłek napój.

Publikacja: 29.04.2018 21:00

Niespełnione obietnice akcyzowe

Foto: Adobe Stock

Piwa smakowe nie dość, że można reklamować, to jeszcze nie wymagają naklejania znaków akcyzowych. Ułatwia to ich sprzedaż, która systematycznie rośnie.

Rodząca się moda na krajowy cydr miała wesprzeć sadowników zmagających się z rosyjskim embargiem na polskie jabłka. Wszyscy się cieszyli, że w Polsce powstaje nowy alkohol, jakby stworzony na potrzeby krajowych sadów. Jeszcze w październiku minister finansów, a dziś premier Mateusz Morawiecki zadeklarował, że budżet zrezygnuje z 11 mln zł akcyzy z produkcji cydru, co miało pobudzić branżę. Od tej deklaracji minęło już jednak sześć miesięcy i niewiele się zmieniło.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Wybory prezydenckie w KGHM
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Qui pro quo, czyli awantura o składkę
Opinie Ekonomiczne
RPP tnie stopy. Adam Glapiński ruszył z pomocą Karolowi Nawrockiemu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nie należało ciąć stóp przed wyborami
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem