Reklama

Niespełnione obietnice akcyzowe

Znaczące spadki sprzedaży cydru nie mają wpływu na przyśpieszenie prac nad zmniejszeniem akcyzy na ten wytwarzany z polskich jabłek napój.

Publikacja: 29.04.2018 21:00

Niespełnione obietnice akcyzowe

Foto: Adobe Stock

Piwa smakowe nie dość, że można reklamować, to jeszcze nie wymagają naklejania znaków akcyzowych. Ułatwia to ich sprzedaż, która systematycznie rośnie.

Rodząca się moda na krajowy cydr miała wesprzeć sadowników zmagających się z rosyjskim embargiem na polskie jabłka. Wszyscy się cieszyli, że w Polsce powstaje nowy alkohol, jakby stworzony na potrzeby krajowych sadów. Jeszcze w październiku minister finansów, a dziś premier Mateusz Morawiecki zadeklarował, że budżet zrezygnuje z 11 mln zł akcyzy z produkcji cydru, co miało pobudzić branżę. Od tej deklaracji minęło już jednak sześć miesięcy i niewiele się zmieniło.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Butelka symbolem cwaniactwa
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nocna prohibicja pełna hipokryzji
Opinie Ekonomiczne
Witold M.Orłowski: Zły nastrój Moody’s
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Reklama
Reklama