Współpraca dla bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo pracowników jest dla pracodawców kluczowe, w pandemicznych warunkach nabrało szczególnego znaczenia.
– Nasze priorytety od początku tej sytuacji są jasne: zapewnienie bezpieczeństwa pracowników oraz kontynuacja wsparcia dla naszych klientów i interesariuszy. Bardzo uważnie monitorujemy rządowe zalecenia i wytyczne służb sanitarnych, aby mieć pewność, że reagujemy właściwie – zaznaczyła Anna Jarczewska, dyrektor ds. HR, Standard Chartered GBS Poland.
Jak mówiła, odbywa się to na kilku poziomach: od niemal natychmiastowego umożliwienia pracy zdalnej w domu i dostarczenia narzędzi do tego, poprzez zapewnienie w biurach środków do dezynfekcji i zachowania odpowiednich odległości między stanowiskami pracy, po udogodnienia związane z elastycznym czasem pracy, tak by ułatwić np. rodzicom opiekę nad dziećmi, które zostały w domu itp.
– Pracowaliśmy bardzo blisko z naszymi partnerami – dostawcami różnego rodzaju usług, by zapewnić pracownikom odpowiednie wsparcie i możliwość korzystania z benefitów w tych szczególnych warunkach – wyjaśniła. – Zmieniliśmy sposób pracy, ale nie zmieniliśmy celów biznesowych i rozwojowych. Co miesiąc do naszego warszawskiego zespołu dołącza 20–30 nowych osób, którym zapewniamy pełne wsparcie, zarówno informacyjne, jak i sprzętowe, by płynnie włączali się do organizacji – podkreśliła Anna Jarczewska. Jak mówiła, firma zawiesiła spotkania osobiste, ale za to rozwinęła ofertę zdalnych spotkań i szkoleń online.
Biura po nowemu
Do aspektów bezpieczeństwa w pracy biurowej nawiązała Karolina Dobrowolska, starszy konsultant, dział reprezentacji najemcy, CBRE.
– Głównym trendem w ostatnich latach było zmniejszanie roli przypisanego stanowiska pracy na rzecz przestrzeni umożliwiających kreatywną pracę dla różnej wielkości zespołów. Covid-19 zatrzymał ten trend. Obecnie między ludźmi musi być zachowany dystans, a każde stanowisko po użyciu musi zostać zdezynfekowane – mówiła.