Firmy zatrudniają coraz więcej pracowników mobilnych. IDC w raporcie „Worldwide Mobile Worker Population 2011–2015" przewiduje, że do 2015 r. będzie ich już 1,3 mld (ponad 37 proc. wszystkich pracujących na świecie). Ogromną ich część stanowią przedstawiciele handlowi.
Mobilni sprzedawcy potrzebują odpowiedniego sprzętu do prezentacji oferty i zbierania zamówień. Im szybciej i lepiej będą to robić, tym większa szansa na zdobycie nowego klienta czy kolejnego kontraktu.
Osoby pracujące w terenie posługują się komputerowym sprzętem mobilnym. Dotychczas używali głównie laptopów i palmtopów, ale obecnie coraz częściej są to tablety, smartfony oraz małe komputery o dobrych konfiguracjach (ultrabooki).
Duża mobilność czy duża wydajność
Decyzja o wyborze urządzenia dla przedstawiciela handlowego zależy od charakteru pracy, rodzaju potrzebnych danych, branży. Pierwszy wybór to przede wszystkim tablet i smartfon, z racji swoich funkcji świetnie nadające się do pracy zdalnej.
Jednak nie do wszystkich zadań jest to sprzęt optymalny. Nie mogą z niego korzystać na przykład pracownicy firmy, w której używany jest specyficzny software, jeszcze niedostępny w wersji na tablety. Smartfony i tablety nie nadają się także do przechowywania znacznych ilości dużych plików. Za to doskonałe sprawdzą się podczas spotkań, bo są poręczne i lekkie.