CEDC chce być liderem rynku wódki

Pierwsze półrocze 2015 roku będzie słabe na rynku wódki – mówi Monzer Elabrashy, prezes CEDC.

Publikacja: 08.12.2014 04:41

Monzer Elabrashy, prezes CEDC

Monzer Elabrashy, prezes CEDC

Foto: materiały prasowe

Na ile podwyżka akcyzy o 15 proc., która weszła w życie 1 stycznia 2014 r.  przełożyła się na spadek sprzedaży wódki w Polsce?

Z danych rynkowych wynika, że  w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2014 roku wielość sprzedaży detalicznej wódki była w Polsce o 4,1 proc. niższa niż przed rokiem. Jeżeli jednak weźmiemy pod uwagę wyłącznie październiki spadek rok do roku sięgał już prawie 9 proc.

Pozostało 96% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację