Najpopularniejsza obecnie grupa serwisów internetowych w naszym kraju jako ostatnia z wielkiej trójki portali podda się bowiem weryfikacji rynku kapitałowego. Jej poprzednicy zdali ten test całkiem nieźle, choć nie wszyscy.
Pierwszym portalem, który zmierzył się z giełdą i inwestorami, była Interia.pl stworzona przez informatyczny Comarch i grupę RMF FM. Zadebiutowała na parkiecie na początku 2001 r., w szczycie internetowej hossy. Po kilku latach została jednak przejęta przez niemiecką grupę Bauer i opuściła GPW. W jej ślady chciała pójść Arena, kojarzona z agresywną kampanią marketingową (jej bohaterką była Kayah). Firma w połowie 2001 r. nie zdołała przekonać do siebie inwestorów. Bez finansowania Arena szybko zakończyła żywot. Znacznie lepiej poszło katowickiej Hoga.pl, której w sierpniu 2001 r. udało się wejść na GPW. Portal przegrał jednak wyścig z liderami sektora i po kilku latach został przejęty przez Wasko. Działa obecnie w szczątkowej postaci.