Reklama
Rozwiń
Reklama

Europejska chemia musi być innowacyjna

Na niekorzyść Europy przemawia to, że gaz i energia elektryczna są tu dwa – trzy razy droższe niż w USA – mówi Christoph Sikora, dyrektor generalny na Europę Środkową amerykańskiego giganta Dow Chemical.

Publikacja: 21.05.2015 22:00

Europejska chemia musi być innowacyjna

Foto: materiały prasowe

Dow Chemical jest globalną firmą chemiczną, mającą fabryki na całym świecie. Ostatnie inwestycje lokujecie jednak poza Europą. To już nie jest dobre miejsce na chemiczne inwestycje?

Wciąż stawiamy na rozwój w Europie, ale faktem jest, że nowe zakłady budujemy w innych regionach. Szukamy takich miejsc, które mają najwięcej atutów. To dlatego budowę wielkiego kompleksu chemicznego realizujemy obecnie w Arabii Saudyjskiej. Kraj ten ma dostęp do tanich surowców i jest świetną bazą wypadową do Rosji, Turcji, Europy Środkowej i na kraje azjatyckie. To projekt wart 20 mld dolarów. W tym roku wypuścimy z nowej fabryki pierwsze produkty, ale miną jeszcze dwa – trzy lata zanim cały kompleks ruszy pełną parą. Te wyroby to m.in. polietylen, poliuretan stosowany np. do produkcji materaców oraz panele izolacyjne dla sektora budowlanego.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Dr Marcin Murawski: Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: Czas na przegląd zależności Europy od technologii obronnej made in USA
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Omnibus i ambasador. Kto naprawdę boi się wolnego rynku
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama