Reklama
Rozwiń
Reklama

Europejska chemia musi być innowacyjna

Na niekorzyść Europy przemawia to, że gaz i energia elektryczna są tu dwa – trzy razy droższe niż w USA – mówi Christoph Sikora, dyrektor generalny na Europę Środkową amerykańskiego giganta Dow Chemical.

Publikacja: 21.05.2015 22:00

Europejska chemia musi być innowacyjna

Foto: materiały prasowe

Dow Chemical jest globalną firmą chemiczną, mającą fabryki na całym świecie. Ostatnie inwestycje lokujecie jednak poza Europą. To już nie jest dobre miejsce na chemiczne inwestycje?

Wciąż stawiamy na rozwój w Europie, ale faktem jest, że nowe zakłady budujemy w innych regionach. Szukamy takich miejsc, które mają najwięcej atutów. To dlatego budowę wielkiego kompleksu chemicznego realizujemy obecnie w Arabii Saudyjskiej. Kraj ten ma dostęp do tanich surowców i jest świetną bazą wypadową do Rosji, Turcji, Europy Środkowej i na kraje azjatyckie. To projekt wart 20 mld dolarów. W tym roku wypuścimy z nowej fabryki pierwsze produkty, ale miną jeszcze dwa – trzy lata zanim cały kompleks ruszy pełną parą. Te wyroby to m.in. polietylen, poliuretan stosowany np. do produkcji materaców oraz panele izolacyjne dla sektora budowlanego.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama