Brak strategii to strategia

Wielkie firmy będą znikać i wcale nie jest to zjawisko marginalne. Aż co trzecia spółka za pięć lat nie będzie istniała w obecnej formie, a 7 proc. zniknie zupełnie – mówi starszy partner Boston Consulting Group w Nowym Jorku Martin Reeves.

Publikacja: 25.05.2015 22:00

Brak strategii to strategia

Foto: materiały prasowe

Rz: Czy w obecnych tak szybko zmieniających się realiach rynkowych ewoluuje podejście firm do przygotowywania strategii rozwoju?

Trudno powiedzieć czy u wszystkich się zmienia, na pewno powinno, ale różnie z tym bywa. Dotyczy to nie tylko branż uważanych za tradycyjne jak przemysł ciężki czy surowce poprzez finanse czy handel, ale także te najbardziej innowacyjne i obecne w świadomości od stosunkowo niedawna. Trzeba zdać sobie sprawę że konieczność uwzględnienia realiów gospodarki cyfrowej  w wieloletniej strategii rozwoju choćby dla firmy naftowej to dla jej zespołu prawdziwy koszmar.

Pozostało 91% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację