Reklama

Brak strategii to strategia

Wielkie firmy będą znikać i wcale nie jest to zjawisko marginalne. Aż co trzecia spółka za pięć lat nie będzie istniała w obecnej formie, a 7 proc. zniknie zupełnie – mówi starszy partner Boston Consulting Group w Nowym Jorku Martin Reeves.

Publikacja: 25.05.2015 22:00

Brak strategii to strategia

Foto: materiały prasowe

Rz: Czy w obecnych tak szybko zmieniających się realiach rynkowych ewoluuje podejście firm do przygotowywania strategii rozwoju?

Trudno powiedzieć czy u wszystkich się zmienia, na pewno powinno, ale różnie z tym bywa. Dotyczy to nie tylko branż uważanych za tradycyjne jak przemysł ciężki czy surowce poprzez finanse czy handel, ale także te najbardziej innowacyjne i obecne w świadomości od stosunkowo niedawna. Trzeba zdać sobie sprawę że konieczność uwzględnienia realiów gospodarki cyfrowej  w wieloletniej strategii rozwoju choćby dla firmy naftowej to dla jej zespołu prawdziwy koszmar.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Pierwsza wiceprezes BGK: Nowy potencjał emisji obligacji
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Katastrofa na razie odwołana
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kraj ludzi dawniej szczęśliwych
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławomir Mikrut: Jak AI może przyspieszyć inwestycje w infrastrukturę
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Fandrejewska: Istnienie „a” nadaje sens alfabetowi
Reklama
Reklama