Parasol nad Pocztą Polską nie sprzyja klientom

Inwestorzy, którzy mieli chrapkę na akcje Poczty Polskiej, obejdą się smakiem.

Publikacja: 08.03.2016 21:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Z ulgą natomiast odetchną pracownicy, w tym związkowcy, którzy się obawiali, że prywatyzacja pocztowego molocha przyniesie ze sobą przykręcenie śruby i cięcie kosztów. Nowe władze firmy nie będą zaś musiały się tłumaczyć z zasadności swych decyzji przed dociekliwymi analitykami giełdowymi. Nie będą się też obawiać utraty intratnych zleceń z państwowych instytucji ani nawet konkurować o nie z prywatnymi firmami.

Nie byłam wprawdzie entuzjastką przetargu, którego wynik zmusił nas do odbierania przesyłek sądowych w różnych dziwnych miejscach, ale faktem jest, że tegoroczna rywalizacja o nowy sądowy kontrakt dała spore oszczędności w budżecie państwa. W dodatku ciągły oddech prywatnej konkurencji na plecach w ostatnich latach sprawił, że Poczta Polska faktycznie zaczęła się budzić do rynkowej gry. Na czym korzystali jej klienci.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Pensje Polaków dogoniły zarobki Brytyjczyków. O czym to świadczy?
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: To nie są wybory prezydenckie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wojna orła ze smokiem
Opinie Ekonomiczne
Dr Mateusz Chołodecki: Czy można skutecznie regulować rynki cyfrowe
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Marzenie stanie się potrzebą