Reklama

Parasol nad Pocztą Polską nie sprzyja klientom

Inwestorzy, którzy mieli chrapkę na akcje Poczty Polskiej, obejdą się smakiem.

Publikacja: 08.03.2016 21:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Z ulgą natomiast odetchną pracownicy, w tym związkowcy, którzy się obawiali, że prywatyzacja pocztowego molocha przyniesie ze sobą przykręcenie śruby i cięcie kosztów. Nowe władze firmy nie będą zaś musiały się tłumaczyć z zasadności swych decyzji przed dociekliwymi analitykami giełdowymi. Nie będą się też obawiać utraty intratnych zleceń z państwowych instytucji ani nawet konkurować o nie z prywatnymi firmami.

Nie byłam wprawdzie entuzjastką przetargu, którego wynik zmusił nas do odbierania przesyłek sądowych w różnych dziwnych miejscach, ale faktem jest, że tegoroczna rywalizacja o nowy sądowy kontrakt dała spore oszczędności w budżecie państwa. W dodatku ciągły oddech prywatnej konkurencji na plecach w ostatnich latach sprawił, że Poczta Polska faktycznie zaczęła się budzić do rynkowej gry. Na czym korzystali jej klienci.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Drony i dramatycznie trudny wybór
Opinie Ekonomiczne
Czy czterodniowy tydzień pracy jest dla nas dobry?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Prawdziwi politycy, czyli jak się dorasta w MON
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Orbanizacja gospodarki odpadami w Polsce
Reklama
Reklama