Wojciech Romański: Pora zadbać o fabryki aut w Polsce

To doskonała wiadomość, że do Polski wróci produkcja Fiata Pandy. Ważne są także zapewnienia szefa Grupy PSA, że los zakładów Opla w Gliwicach po fuzji niemieckiej marki z francuskim koncernem nie jest na razie zagrożony.

Publikacja: 09.03.2017 22:01

Wojciech Romański: Pora zadbać o fabryki aut w Polsce

Foto: Archiwum

Dla przeżywającego kłopoty Opla zamknięcie nawet najnowocześniejszej fabryki gdzieś na obrzeżach Unii nie byłoby problemem, gdyby taka operacja przyniosła efekty ekonomiczne albo... polityczne. Przecież dla Fiata nie było problemem przeniesienie produkcji Pandy z nagradzanego za efektywność zakładu w Tychach do mającej fatalną opinię fabryki we Włoszech, w czym było więcej polityki niż biznesu. Nikt z rządu PO–PSL nie próbował rozmawiać z Włochami, tak jak nikt z obecnego nie pochylił się na poważnie nad konsekwencjami fuzji Opla z PSA. To fatalny błąd, bo jakoś przedstawiciele władz niemieckich czy brytyjskich zajęli się sprawą bardzo energicznie.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację