Reklama
Rozwiń

Wojciech Romański: Pora zadbać o fabryki aut w Polsce

To doskonała wiadomość, że do Polski wróci produkcja Fiata Pandy. Ważne są także zapewnienia szefa Grupy PSA, że los zakładów Opla w Gliwicach po fuzji niemieckiej marki z francuskim koncernem nie jest na razie zagrożony.

Publikacja: 09.03.2017 22:01

Wojciech Romański: Pora zadbać o fabryki aut w Polsce

Foto: Archiwum

Dla przeżywającego kłopoty Opla zamknięcie nawet najnowocześniejszej fabryki gdzieś na obrzeżach Unii nie byłoby problemem, gdyby taka operacja przyniosła efekty ekonomiczne albo... polityczne. Przecież dla Fiata nie było problemem przeniesienie produkcji Pandy z nagradzanego za efektywność zakładu w Tychach do mającej fatalną opinię fabryki we Włoszech, w czym było więcej polityki niż biznesu. Nikt z rządu PO–PSL nie próbował rozmawiać z Włochami, tak jak nikt z obecnego nie pochylił się na poważnie nad konsekwencjami fuzji Opla z PSA. To fatalny błąd, bo jakoś przedstawiciele władz niemieckich czy brytyjskich zajęli się sprawą bardzo energicznie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Ukraina po 3,5 roku wojny: wiatr wieje w oczy, pomoc wygasa, a planu B brak
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Panika nad wyschniętą kałużą
Opinie Ekonomiczne
ArcelorMittal odpowiada Instratowi
Opinie Ekonomiczne
Jak zasypać Rów Mariański deficytu finansów publicznych w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Cud zielonej wyspy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama