Reklama

Wojciech Romański: Pora zadbać o fabryki aut w Polsce

To doskonała wiadomość, że do Polski wróci produkcja Fiata Pandy. Ważne są także zapewnienia szefa Grupy PSA, że los zakładów Opla w Gliwicach po fuzji niemieckiej marki z francuskim koncernem nie jest na razie zagrożony.

Publikacja: 09.03.2017 22:01

Wojciech Romański: Pora zadbać o fabryki aut w Polsce

Foto: Archiwum

Dla przeżywającego kłopoty Opla zamknięcie nawet najnowocześniejszej fabryki gdzieś na obrzeżach Unii nie byłoby problemem, gdyby taka operacja przyniosła efekty ekonomiczne albo... polityczne. Przecież dla Fiata nie było problemem przeniesienie produkcji Pandy z nagradzanego za efektywność zakładu w Tychach do mającej fatalną opinię fabryki we Włoszech, w czym było więcej polityki niż biznesu. Nikt z rządu PO–PSL nie próbował rozmawiać z Włochami, tak jak nikt z obecnego nie pochylił się na poważnie nad konsekwencjami fuzji Opla z PSA. To fatalny błąd, bo jakoś przedstawiciele władz niemieckich czy brytyjskich zajęli się sprawą bardzo energicznie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Drony i dramatycznie trudny wybór
Opinie Ekonomiczne
Czy czterodniowy tydzień pracy jest dla nas dobry?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Prawdziwi politycy, czyli jak się dorasta w MON
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Orbanizacja gospodarki odpadami w Polsce
Reklama
Reklama