Vittorio Missoni został uznany za zaginionego. 4 stycznia, samolot, którym leciał wraz z partnerką Maurizią Castiglioni oraz czterema innymi osobami, zniknął z radarów w pobliżu archipelagu Los Roques, niedaleko wybrzeża Wenezueli.
Rodzina Missoni wciąż apeluje do władz, aby poszukiwania pasażerów nie zostały przerwane, jednak szanse na odnalezienie ich żywych są znikome. W niedzielę mimo trudnej sytuacji odbył się zaplanowany dużo wcześniej pokaz kolekcji Missoni na sezon jesień/zima 2013, jednak siostra zaginionego prezesa Angela nie wyszła po nim do publiczności, odmówiła też rozmowy z mediami. – To bardzo trudny moment dla rodziny i firmy, ale musimy nadal prowadzić biznes – napisała w oświadczeniu.
Missoni znane jest z bardzo kolorowych kolekcji, powstających z wykorzystania naturalnych materiałów jak wełna czy jedwab. We Włoszech firma należy do pierwszej Ligii najbardziej luksusowych marek. W 1996 r. stery w firmie od rodziców Ottavio oraz Rosity Missoni przejęło kolejne pokolenie – Vittorio, Angela oraz Luca. Firma istnieje od ponad 60 lat, a powstała w niewielkim miasteczku Sumirago. To Vittorio uważany jest za prawdziwego ojca jej globalnego sukcesu. Gdy postanowił markę odmłodzić i skierować się do młodszych odbiorców wzorował Siena strategii wcześniej zrealizowanej z sukcesem przez takie firmy jak Burberry czy Gucci. W ostatnich latach pod marką Missoni otworzył też hotele w Edynburgu oraz Kuwejcie oraz stworzył linię akcesoriów do wyposażenia wnętrz.