Prezes Hyundai Europe :Zwiększamy udział w rynku

Byung Kwon Rhim, prezes, dyrektor generalny Hyundai Motor Europe

Publikacja: 29.07.2013 00:56

Rz: Coraz więcej producentów aut w Europie uważa, że rynek najgorsze ma za sobą. Czy podziela pan ich zdanie?

Byung Kwon Rhim:

Chciałbym wierzyć, że mają rację. Ja też mam taką nadzieję. Ale we wrześniu w Niemczech, Portugalii, Austrii i  Norwegii zostały zaplanowane wybory i zapewne do tego czasu konsumenci wstrzymają się z zakupami.

W Niemczech mamy już oznaki poprawy nastrojów, rośnie produkcja przemysłowa. A auta się starzeją – to chyba dla pana dobra wiadomość?

Dla nas Niemcy są kluczowym rynkiem w Europie, a sprzedaż aut jednak nadal tam spada.

Hyundai odnotowuje niewielki, ale jednak, spadek sprzedaży. Czy wybraliście dobrą strategię na te trudne czasy?

Postawiliśmy na utrzymanie udziału w rynku. I w I połowie roku nie tylko utrzymaliśmy go, ale nawet wzrósł on z 3,3 w 2012 r. do 3,5 teraz. Przy niezmienionych planach dojścia do 5 proc. W tej chwili skupiliśmy się na utrzymaniu jakości, zwiększeniu rozpoznawalności marki oraz zwiększeniu satysfakcji klientów kupujących nasze auta. Co miesiąc sprawdzam wskaźniki, ocenę dilerów – gdzie klienci są zadowoleni, gdzie mniej. I potem ustalamy, co można poprawić. Na przykład moim zdaniem w Polsce marka Hyundai nie jest wystarczająco rozpoznawalna. Dlatego naciskam na nasz polski marketing, żeby był bardziej aktywny.

We Francji mieliście nowatorską promocję: kup Hyundaia, a drugiego dostaniesz za jedno euro. Czy ta promocja będzie powszechna w całej Europie?

Nie, nie. To był tylko jeden nowatorski diler. I szybko go przekonaliśmy, żeby skończył tę promocję, bo szkodzi ona wizerunkowi, jaki staramy się zbudować Hyundaiowi. Zniżki, jakie oferujemy dzisiaj w Europie, są poniżej średniej rynkowej. Dziś wynosi ona 2440 euro, my jesteśmy mniej hojni. Nasza promocja warta jest średnio 2 tys. euro.

Kiedy uda się Hyundaiowi osiągnąć 5-procentowy udział w rynku?

W Europie planujemy, że stanie się to w 2017 roku.

Jakie prognozy ma pan dla polskiego rynku, jednego z nielicznych, które ostatnio rosną?

W Polsce  udało nam się zwiększyć udział w rynku. W ubiegłym roku sprzedaliśmy tutaj 16 tys. aut, a nasz udział w rynku wyniósł 4,6 proc. W tym roku byliśmy w stanie już osiągnąć 5,7 proc. Na koniec roku chcę, aby ten udział wynosił 6 proc. I widzimy, że sytuacja na polskim rynku jest rzeczywiście lepsza niż w większości innych krajów. To, czego się obawiamy, to zwiększonego napływu używanych aut z Niemiec.

Rz: Coraz więcej producentów aut w Europie uważa, że rynek najgorsze ma za sobą. Czy podziela pan ich zdanie?

Byung Kwon Rhim:

Pozostało 94% artykułu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację