Reklama
Rozwiń
Reklama

Do odważnych świat należy. Tylko dlaczego milczą?

Polskie firmy wciąż bardzo ostrożnie podchodzą do ekspansji zagranicznej, a co dopiero kupowania firm w innych krajach.

Publikacja: 21.02.2016 21:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Tymczasem wcale nie musi to oznaczać ogromnych kosztów. Dla większości trudniejsze do pokonania są jednak bariery mentalne.

Bardzo znany przedsiębiorca opowiadał mi niedawno o projekcie prowadzonym w jednym z państw tzw. starej UE. Przejęcie firmy z wieloletnim stażem rynkowym kosztowało go w zasadzie tyle co stany magazynowe. Dzisiaj inwestycja zwróciła się już z nawiązką. Nie chce jednak wciąż mówić o tym publicznie, ponieważ biznes ma wciąż znacznie większy potencjał.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama