– Cyfrowy CFO to osoba nie tylko otoczona najnowocześniejszym sprzętem, ale również otwarta na młodych ludzi, którzy wnoszą do świata finansów nowe spojrzenie i energię – mówił Adrian Majsterek, prezes zarządu A&A Commercial Real Estate. A Dorota Ambrosiewicz, kontroler finansowy Scandic Polen, zapowiedziała, że cyberświat w najbliższych latach nawet wyprze z części hoteli recepcjonistkę, a w jej miejsce pojawi się komputer. Jednak jej zdaniem mimo postępującej cyfryzacji świata jest część klientów przyzwyczajonych do tradycyjnego hotelu i tam człowieka nie zastąpi maszyna.
Młodzi, pokażcie!
Podczas spotkania w Poznaniu wiele uwagi poświęcono kompetencjom dyrektora finansowego. Ewa Sowińska, zastępca prezesa Krajowej Izby Biegłych Rewidentów, wskazywała, że jest otwarta na nowe możliwości, jakie daje cyfryzacja.
– Młodzi, chodźcie i pokażcie nam, jak to lepiej zrobić – apelowała ku uciesze części sali. Jej zdaniem nowe technologie wymuszają na doświadczonych księgowych potrzebę doszkalania i zdobywania nowych umiejętności.
– CFO ma coraz więcej danych do przetworzenia i nie zarządza tylko finansami, ale coraz częściej informacją – wskazywał Adam Lipka-Bebeniec, zastępca dyrektora regionalnego ds. klientów instytucjonalnych w Union Investment TFI. Jego zdaniem dyrektor finansowy mający dostarczyć członkom zarządu komplet informacji na temat możliwości inwestycyjnych firmy ma coraz większy z tym problem. Z jednej strony procesy w światowej gospodarce mają dużą dynamikę, a z drugiej jest coraz więcej źródeł, które wymagają analizy.
Dyrektorzy finansowi dużo uwagi poświęcili nowemu pokoleniu, które wchodzi na rynek pracy. Beata Szczytowska, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy EKO Holding, przytoczyła słowa swojej córki, która zwróciła jej uwagę, że doświadczenie nie jest najważniejsze w pracy, lecz kluczowe są nastawienie i motywacja. Jak mówiła, młody człowiek, który wchodzi do firmy, ma nowe, świeże spojrzenie na problemy, procesy i strategię organizacji. Jej zdaniem przedsiębiorstwo, które chce odnieść sukces na rynku, nie może się zamykać na uwagi i sugestie młodego pokolenia.