W biznesie nie ma sentymentów

Walka wszelkimi metodami z konkurencją, prawne zastrzeganie kolorów, kopiowanie promocji – w walce o klienta wszystko jest możliwe.

Publikacja: 26.09.2016 21:12

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Dlatego postępowanie producenta alkoholi, który najpierw rozpoczął prace nad nową marką, by następnie ze zdziwieniem zauważyć, że konkurent zastrzegł sobie prawa do tej nazwy, wydaje się cokolwiek zaskakujące.

Nawet w świecie sztuki, gdzie w przeciwieństwie do biznesu wszyscy chodzą z głową w chmurach, w sprawach praktycznych wykazują jednak dużo większą zapobiegliwość. Legendarna założycielka krakowskiego Muzeum Sztuki Nowoczesnej, czyli MOCAK, tę chwytliwą nazwę trzymała, jak sama wspomina, w tajemnicy, do momentu kiedy udało się jej zarejestrować domenę internetową mocak.pl. Czyli można i wydaje się to zupełnie naturalne.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację