Reklama
Rozwiń

Ubrania podbijają internet

W pierwszym półroczu nasza sprzedaż online wzrosła w ujęciu rocznym o 100 proc. Spodziewamy się dalszego wzrostu udziału e-zakupów w ogólnych przychodach grupy. Rynek będzie nadal rozwijał się w szybkim tempie – mówi wiceprezes LPP Jacek Kujawa.

Aktualizacja: 31.08.2017 22:31 Publikacja: 31.08.2017 21:28

Ubrania podbijają internet

Foto: materiały prasowe

Rz: Odzież to dzisiaj najczęściej kupowana w internecie kategoria. Jak to możliwe, że branża tak szybko zmieniła podejście do takiej formy sprzedaży?

Złożyło się na to wiele przyczyn, które generalnie spowodowały znaczne upowszechnienie tej formy robienia zakupów. To choćby nowe sposoby płatności – teraz furorę robi Blik. Do tego firmy zmieniły podejście do polityki zwrotów. Stało się to po prostu znacznie łatwiejsze. Kilka lat temu branża miała z tym problem. Regularnie dostawaliśmy oferty różnych rozwiązań technologicznych, pozwalających na dopasowywanie ubrań do sylwetki kupującego, ale online. Rozwiązanie okazało się prostsze, dzisiaj klienci bez problemu mogą zamówić ten sam model ubrania w dwóch, trzech rozmiarach, wybrać najlepiej pasująca sztukę, a resztę odesłać. To przekonało wielu sceptyków do wykonania pierwszego zakupu za pomocą sieci. Jednak największe znaczenie miało obniżenie kosztów usług logistycznych, dzięki czemu niemal rozmyła się różnica pomiędzy zakupami w internecie a tymi robionymi w tradycyjnych sklepach.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa