Polscy internauci lubią konkrety

Branżowi eksperci i szefowie działających w Polsce e-sklepów od dawna emocjonują się wejściem nad Wisłę Amazona. Buduje w Polsce magazyny? Wejdzie, wieszczono. Przygotowuje polską wersję niemieckiego serwisu? Teraz wejdzie już na pewno... Mijają miesiące i lata, a klienci nadal czekają.

Publikacja: 19.12.2017 21:00

Polscy internauci lubią konkrety

Foto: Fotolia

Szum, który nieustannie towarzyszy działaniom (a nawet ich brakowi) amerykańskiego giganta, okazuje się obcy rzeczowym Chińczykom. Alibaba podbija Polskę po cichu. Jego serwis AliExpress systematycznie rozwija ofertę zgodnie z oczekiwaniami klientów. Łatwiejsze zwroty towaru, możliwość płatności w doskonale znanym internautom systemie PayU, do tego niskie ceny, serwis w polskiej (choć często straszliwie koślawej) wersji językowej – i przepis na sukces gotowy. Potwierdzają to dane: na niemieckiej stronie Amazona zakupy robi co miesiąc kilkaset tysięcy Polaków, podczas gdy na serwisie AliExpress już 5 mln. To przepaść. I dowód na to, że internauci cenią konkrety.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Opinie Ekonomiczne
Jak zaprząc oszczędności do pracy na rzecz konkurencyjnej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Blackout, czyli co naprawdę się stało w Hiszpanii?
Opinie Ekonomiczne
Czy leci z nami pilot? Apel do premiera
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Pytam kandydatów na prezydenta: które ustawy podpiszecie? Czas na konkrety
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku