Reklama

Ponad milion zmarnowanych wizyt. Lekarze apelują do pacjentów

W 2022 r. polscy pacjenci nie przyszli na łącznie 1,380 mln wizyt w przychodniach i szpitalach, na które wcześniej byli zarejestrowani. Lekarze POZ apelują o odwoływanie wizyt i danie innym możliwości skorzystania z wolnego terminu.

Publikacja: 10.05.2023 13:55

Ponad milion zmarnowanych wizyt. Lekarze apelują do pacjentów

Foto: Adobe Stock

dgk

Federacja Porozumienie Zielonogórskie zrzeszająca związki pracodawców ochrony zdrowia zaznacza, że podane przez nią dane dotyczą planowanych i nieodwołanych wizyt w ramach ambulatoryjnej opieki zdrowotnej, ale problem dotyczy wszystkich – także porad udzielanych w gabinetach podstawowej opieki zdrowotnej. Specjaliści medycyny rodzinnej potwierdzają, że niemal codziennie część pacjentów nie zgłasza się na zaplanowane wcześniej wizyty i badania.

"Dostać się w Polsce do lekarza specjalisty nie jest łatwo. Średni czas oczekiwania to ponad 4 miesiące. W 2022 roku było o miesiąc krócej. To uśrednione dane, bo np. do endokrynologa chorzy czekają średnio 10 miesięcy, a na Dolnym Śląsku nawet 27. Część idzie prywatnie, część zapomina o zaplanowanej kilka miesięcy wcześniej wizycie. Inni nie do śmiechu żartują, że wielu chorych może po prostu nie doczekać takiej wizyty. Większość nie odwołuje zaplanowanych wizyt, czy to w szpitalach, AOS czy w POZ" - czytamy w komunikacie Porozumienia Zielonogórskiego.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ochrona zdrowia
Nowa minister zdrowia: Niemówienie o pieniądzach w ochronie zdrowia było błędem
Ochrona zdrowia
Niebezpieczna gra młodych z alkoholem
Ochrona zdrowia
25 mld zł więcej na zdrowie w 2026 r. Posłowie dyskutowali o ustawie budżetowej
Ochrona zdrowia
Szpitale na Mazowszu zagrożone cięciem kontraktów. Kolejki do lekarzy mogą się wydłużyć
Ochrona zdrowia
Problem z transportem organów do przeszczepów. „Ta kwestia wymaga uregulowania”
Reklama
Reklama