Rozpoczynająca się jutro wystawa Consumer Electronics Show to jedna z największych tego typu imprez na świecie. To tu producenci elektroniki domowej pokazują to, co będą sprzedawać w ciągu całego roku. Właśnie podczas poprzednich wystaw CES premiery miały m.in. technologia telewizji wysokiej rozdzielczości HDTV, płyty DVD czy konsola gier Microsoft XBox. Ale jeszcze przed oficjalnym otwarciem CES 2009 widać, że w tym roku rynek elektroniki dotknął kryzys.
Organizatorzy spodziewają się, że stoiska 2,7 tys. firm zobaczy ok. 130 tys. osób. Wprawdzie wystawców jest mniej więcej tylu, ilu przed rokiem, ale jednak odwiedzających o dobre 10 tys. mniej. Kurczy się także powierzchnia wystawy, choć nadal zajmuje ona imponujące 158 tys. metrów kwadratowych w centrum Las Vegas. Po raz pierwszy podczas imprezy tej rangi w mieście można znaleźć wolne miejsca w hotelach.
[srodtytul]Oszczędności[/srodtytul]
– Rozmawiałem z firmami, które przysyłają tu ludzi. I słyszę, że przysyłają tylko dwie osoby zamiast dziesięciu – mówi agencji AP James McQuivey, analityk z Forrester Research. – Ta wystawa będzie cieniem tej sprzed lat.
Wiele firm zrezygnowało z zajmowania drogich stoisk, a zdecydowało się na wynajmowanie sal konferencyjnych na spotkania z najważniejszymi klientami – przyznaje Jason Oxman reprezentujący organizatorów (Consumer Electronics Association).