Aplikacje mają działać na biurkowych komputerach z przeglądarką, jak również na urządzeniach mobilnych z systemami Apple iOS oraz Google Android. Programiści będą mogli pobierać pieniądze za sprzedane aplikacje. Warunek jest jeden — programy muszą korzystać z systemu logowania użytkowników Facebooka.
App Center będzie stopniowo udostępniany na całym świecie w ciągu najbliższych tygodni — zdradził na firmowym blogu Aaron Brady.
Jak jednak zapewniają przedstawiciele najpopularniejszej sieci społecznościowej na świecie, App Center nie będzie konkurował z podobnymi sklepami Apple i Google. Jeżeli aplikacja wybrana przez użytkownika będzie wymagała instalacji na urządzeniu, klient zostanie przekierowany do odpowiedniego sklepu — w przypadku urządzeń z iOS będzie to App Store, a użytkownicy Androida trafią do Google Play.
Według Saverio Romeo, analityka z Frost & Sullivan, sklep Facebooka ma szansę stać się pierwszym dostarczającym aplikacje niezależnie od platformy sprzętowej. To da mu wielką przewagę nad ofertą konkurencji dopasowaną do użytkowników konkretnych systemów operacyjnych.