Szkolenia rozpoczynają się oczywiście z okazji dni babci i dziadka, ale harmonogram rozłożony jest na czas od stycznia do kwietnia. Celem akcji jest „oswojenie" internetu, pokazanie babci i dziadkowi, że jest to przydatne narzędzie, którego nie trzeba się obawiać. Inicjatywa jest dziełem Wrocławskiego Centrum Seniora oraz współpracujących z nim firm.
Organizatorzy podkreślają, że bariera, jaką jest obawa przed nową technologią, posługiwaniem się komputerami, smartfonami i tabletami podłączonymi do internetu, stworzyła przepaść, której nie zasypią okazjonalnie wręczane gadżety. Tym bardziej, że większość z nich pozbawionych jest tradycyjnej instrukcji obsługi, do której starsi użytkownicy są przyzwyczajeni.
Robert Pawliszko, dyrektor Wrocławskiego Centrum Seniora, uważa, że tego typu szkolenia są dziś niezbędne. „Nowe technologie mogą przyczynić się do znacznego polepszenia jakości życia osób starszych, głównie dzięki wymianie myśli technologicznej, społecznej lub emocjonalnej między pokoleniami".
Szkolenia obejmą obsługę poczty elektronicznej, najważniejszych sieci społecznościowych, wyszukiwarki internetowej, czy na przykład YouTube. Jest nawet sekcja obejmująca działania na portalach aukcyjnych. Starsze osoby, które dotąd nie miały wielkiego kontaktu z nowoczesnymi urządzeniami nauczą się też rozmów wideo przez komunikatory sieciowe, drukowania, czy kilku gier.
Sprzęt zaoferowały firmy współpracujące z Centrum. Nvidia dostarczyła komputer PC z kartą graficzną GeForce GTX 1050 Ti oraz tablet Shield , a firma Iiyama monitor o przekątnej 27 cali. Możliwość wydruku zapewniła marka Epson. Z kolei o akcesoria w postaci klawiatury, myszy, podkładki, głośników i słuchawek zadbała firma Hama. Naukę będą prowadzić pracownicy wrocławskiej agencji Gamma PR, organizatora akcji.