Żuraw supergigant

Największy statek-dźwig już pływa. Rozpocznie pracę w przyszłym roku.

Aktualizacja: 25.11.2014 07:44 Publikacja: 25.11.2014 00:48

„Pieter Schelte” będzie w stanie podnieść i transportować wielkie konstrukcje

„Pieter Schelte” będzie w stanie podnieść i transportować wielkie konstrukcje

Foto: Allseas

Otrzymał imię „Pieter Schelte", a zbudowany został w stoczni w Korei Południowej. W Holandii zostanie wykończony i wyposażony. Kolos ma szerokość 124 i długość 382 metry (tyle, ile nowojorski Empire State Building).

„Pieter Schelte" to gigantyczny pływający żuraw. Będzie wykorzystywany do instalowania i przemieszczania morskich platform do wydobywania ropy naftowej i gazu ziemnego, do układania rurociągów, a także do innych prac. Koszt budowy tego giganta to 3 mld dolarów. Skonstruowany został na zlecenie szwajcarskiej firmy Allseas, która specjalizuje się w instalacjach przemysłowych na morzu. „Pieter Schelte" będzie w stanie podnieść ładunek 48 tys. ton. To wystarczający – według firmy Allseas – udźwig, aby przetransportować kolejno zarówno dolną, jak i górną część konstrukcji platform wiertniczych. Prace przy transporcie platform ma ułatwiać zdolność statku do opuszczania się i podnoszenia o 25 m.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Polska na czele rewolucji technologii kwantowych
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska