Z naszych obserwacji wynika, że po 12 – 18 miesiącach od kupna mieszkania opada fascynacja zakupem i kredytobiorca przyzwyczaja się do regularnej spłaty rat. Wtedy pojawia się chęć kupna dodatkowego wyposażenia nieruchomości czy nowego samochodu. Jeśli klienci zechcą wesprzeć taką inwestycję środkami z banku, mają pewność, że nasza oferta będzie w ścisłej czołówce. To skuteczny sposób budowania lojalności. Nie pobieramy opłat za wcześniejszą spłatę kredytów hipotecznych, bo nie chcemy utrudniać ewentualnej decyzji o zmianie partnera finansowego lub skorzystania z nadwyżek finansowych. Staramy się jednak tworzyć takie produkty, które same się obronią i klienci nie będą myśleć o ich refinansowaniu.
Wartość dodana to obszar, na którym konkurencja będzie się zaostrzać. Marże banków są już mocno wyśrubowane i nie należy się spodziewać ich spektakularnych obniżek. Polem do popisu może się stać szybkość i jakość obsługi.
Rosną też okresy, na jakie udzielane są kredyty. Nie mamy w Polsce produktów wielopokoleniowych, ale jest to kwestia czasu. Dziś, biorąc kredyt hipoteczny, można skutecznie negocjować. Warto jednak pamiętać, że nie ze wszystkiego, co bank nam zaoferuje, będziemy korzystać. Priorytet to dobry produkt główny, czyli kredyt hipoteczny. Promocyjne fajerwerki dodawane ekstra oglądajmy chłodnym okiem, myśląc realnie o naszych potrzebach.
[srodtytul]Możesz skorzystać z dodatkowych kart - Agnieszka Nachyła,dyrektor Depart. Marketingu i Rozwoju Bankowości Hipotecznej Banku Millennium[/srodtytul]
– Wraz z kredytem hipotecznym oferujemy klientom korzystanie z innych produktów. W decyzji kredytowej klienci otrzymują automatycznie decyzję dotyczącą karty kredytowej z określonym limitem.
Nie pobieramy opłat za wydanie karty i pierwszy rok jej użytkowania. Klienci bankowości hipotecznej otrzymują także Konto Osobiste Premium. O popularności produktów w ramach specjalnego pakietu towarzyszącego kredytom hipotecznym świadczyć mogą choćby wyniki sprzedaży kart kredytowych. Od lipca 2005 roku klientom bankowości hipotecznej wydano ponad 35 tys. kart kredytowych na zasadzie decyzji pre-approval przy zaciąganiu kredytu hipotecznego. W tym samym czasie udzielono ponad 91,5 tys. kredytów, co daje bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę fakt, że większość klientów posiadała już jedną, a niekiedy nawet kilka kart. Warto też przy tym podkreślić, że aż 71 proc. wydanych przy okazji udzielania kredytu kart to karty aktywne – klienci czynnie z nich korzystają, traktując jako zawsze dostępne źródło dodatkowych środków.