Reklama

Klient ostrożny po powodzi

Powódź wpłynie na wybory mieszkaniowe Polaków. Niekoniecznie jednak na długo – uważają eksperci.

Publikacja: 27.09.2024 04:13

Polacy będą przywiązywać większą wagę do tego, czy upatrzona nieruchomość znajduje się w bezpiecznym

Polacy będą przywiązywać większą wagę do tego, czy upatrzona nieruchomość znajduje się w bezpiecznym miejscu

Foto: PAP/Lech Muszyński

Jak zauważa Magdalena Łozowicka, starszy analityk WGN, jeszcze do niedawna dużym wabikiem dla kupujących mieszkania były cena, rozbudowana infrastruktura handlowo-usługowa w okolicy, ale też podziemny parking czy monitoring osiedla. – Doświadczenia pośredników WGN pokazują, że wielu nabywców weryfikowało też, czy nieruchomość znajduje się blisko terenów zalewowych, jednak nie wydawało się, aby był to czynnik decydujący o zakupie – ocenia.

Analityczka WGN jest przekonana, że powódź wpłynie na wybory mieszkaniowe Polaków. – Katastrofalne skutki, z jakimi musi się dziś mierzyć wiele osób, są przestrogą dla tych, którzy dopiero będą poszukiwać dogodnego miejsca do życia – akcentuje. – Można się spodziewać, że Polacy będą przywiązywać większą wagę do tego, czy nieruchomość, która ich interesuje, znajduje się w bezpiecznym miejscu. Można założyć, że dużo częściej będą sprawdzać mapę terenów zagrożonych powodzią, weryfikując, w jakiej odległości od nich znajduje się upatrzona nieruchomość.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Nieruchomości
Rynek obiektów handlowych wraca do pełni sił
Nieruchomości
Przed parkami handlowymi jeszcze trzy lata ekspansji, potem twarde „sprawdzam”
Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, pary, dla rodziny. Co proponują deweloperzy?
Nieruchomości
Marvipol melduje się w Gdyni. W ofercie mieszkania smart
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Nieruchomości
Portal DOM z cenami transakcyjnymi trochę bliżej
Reklama
Reklama