Outlety muszą jednak wprowadzić usługi towarzyszące, które podniosą komfort zakupów i zwiększą atrakcyjność outletów - tak wynika z raportu Colliers International "Polowanie na okazje. Potencjał centrów wyprzedażowych w Polsce", który powstał przy współpracy z firmą IQS.
Odzieżówka filarem
Klienci odwiedzają centra wyprzedażowe przeciętnie trzy-cztery razy w roku i jednorazowo zostawiają w nich średnio ponad 240 zł. Chętniej korzystają z ich oferty mieszkańcy mniejszych miast. Klienci najczęściej chodzą do sklepów z odzieżą, dlatego wśród najemców centrów wyprzedażowych nie powinno zabraknąć marek modowych. Tego rodzaju sklepy, będące filarem centrów outletowych odwiedza aż 90 proc. klientów.
Centrum wyprzedażowe jest dla większości klientów (70 proc. respondentów) miejscem na ogół zaplanowanych zakupów, choć wielu klientów - szczególnie z mniejszych miast - pozwala sobie na spontaniczne zakupy.