Klient wybiera firmy z tradycjami

Bracia Strzelczyk, Polanowscy Nieruchomości oraz AD Drągowski to trzy najbardziej znane marki pośredników w Warszawie. Tak wynika z badań firmy Nowy Adres

Aktualizacja: 17.03.2008 09:42 Publikacja: 17.03.2008 00:36

Klient wybiera firmy z tradycjami

Foto: Rzeczpospolita

– Zwycięska agencja Bracia Strzelczyk otrzymała 48 procent wskazań przy znajomości spontanicznej marki, kiedy respondent wskazuje daną firmę bez żadnej podpowiedzi ankietera. (Znajomość wspomagana to taka, w której ankieter wskazuje listę firm i prosi o odpowiedź, którą z nich pytany rozpoznaje).

W podobnych badaniach w 2001 roku firma Bracia Strzelczyk także zajmowała pozycję lidera z 54 proc. wskazań w znajomości spontanicznej – czytamy w raporcie.

Na drugiej pozycji w rankingu pojawiła się agencja Polanowscy Nieruchomości z 33 proc. wskazań znajomości spontanicznej oraz 49 proc. znajomości wspomaganej.

– Firmy, których marki są rozpoznawalne, można podzielić ze względu na ich długoletnią tradycję. Trzy pierwsze miejsca zajęły agencje działające na rynku od ponad 20 lat. W następnej grupie siedmiu firm prawie wyłącznie znalazły się podmioty, które powstały w latach 90. Wyjątek stanowi Metrohouse – nowa, dynamicznie rozwijająca się firma z biurami w centrach handlowych – komentuje Katarzyna Cyprynowska z Nowego Adresu. – Wśród agencji nieruchomości, które wskazało co najmniej 3 proc. respondentów, nie znalazła się żadna zagraniczna firma oferująca system franszyzowy, w którym podstawą rozwoju jest silna marka. Ani Century21, ani Coldwell Banker nie jest znany polskim klientom nawet w przypadku wskazania listy firm (znajomość wspomagana).

Z badań wynika, że z jednej strony na markę ma wpływ długoletnia tradycja istnienia firmy na rynku, a z drugiej – profesjonalne działania marketingowe, jak między innymi jakość obsługi klienta.

– Wypracowanie dobrej marki trwa latami. Klient, świadomie decydując się na skorzystanie z usług pośrednika, będzie wybierał tylko spośród paru znanych mu firm. To, czy trafi do danej agencji, w dużej mierze zależy właśnie od jej marki – komentuje Katarzyna Cyprynowska.

W następnej kolejności w rankingu pojawiły się firmy, których historia sięga lat 90.

Firma Emmerson zajęła czwartą pozycję, a firma Krupa Nieruchomości uplasowała się na piątym miejscu. Kolejna firma w rankingu to Bracia Szczepańscy specjalizujący się w obrocie gruntami i działkami. Siódme miejsce zajęła międzynarodowa firma Ober Haus działająca na terenie Polski i krajów bałtyckich. Na ósmym miejscu znalazła się agencja Kaczmarczyk. Taki sam wynik osiągnęła także nowa na rynku agencja Metrohouse. Listę 10 najbardziej znanych pośredników w obrocie nieruchomościami w Warszawie zamyka Maxon Nieruchomości zajmujący się nieruchomościami komercyjnymi i mieszkaniowymi.

– Zwycięska agencja Bracia Strzelczyk otrzymała 48 procent wskazań przy znajomości spontanicznej marki, kiedy respondent wskazuje daną firmę bez żadnej podpowiedzi ankietera. (Znajomość wspomagana to taka, w której ankieter wskazuje listę firm i prosi o odpowiedź, którą z nich pytany rozpoznaje).

W podobnych badaniach w 2001 roku firma Bracia Strzelczyk także zajmowała pozycję lidera z 54 proc. wskazań w znajomości spontanicznej – czytamy w raporcie.

Pozostało 84% artykułu
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów