Klient wybiera firmy z tradycjami

Bracia Strzelczyk, Polanowscy Nieruchomości oraz AD Drągowski to trzy najbardziej znane marki pośredników w Warszawie. Tak wynika z badań firmy Nowy Adres

Aktualizacja: 17.03.2008 09:42 Publikacja: 17.03.2008 00:36

Klient wybiera firmy z tradycjami

Foto: Rzeczpospolita

– Zwycięska agencja Bracia Strzelczyk otrzymała 48 procent wskazań przy znajomości spontanicznej marki, kiedy respondent wskazuje daną firmę bez żadnej podpowiedzi ankietera. (Znajomość wspomagana to taka, w której ankieter wskazuje listę firm i prosi o odpowiedź, którą z nich pytany rozpoznaje).

W podobnych badaniach w 2001 roku firma Bracia Strzelczyk także zajmowała pozycję lidera z 54 proc. wskazań w znajomości spontanicznej – czytamy w raporcie.

Na drugiej pozycji w rankingu pojawiła się agencja Polanowscy Nieruchomości z 33 proc. wskazań znajomości spontanicznej oraz 49 proc. znajomości wspomaganej.

– Firmy, których marki są rozpoznawalne, można podzielić ze względu na ich długoletnią tradycję. Trzy pierwsze miejsca zajęły agencje działające na rynku od ponad 20 lat. W następnej grupie siedmiu firm prawie wyłącznie znalazły się podmioty, które powstały w latach 90. Wyjątek stanowi Metrohouse – nowa, dynamicznie rozwijająca się firma z biurami w centrach handlowych – komentuje Katarzyna Cyprynowska z Nowego Adresu. – Wśród agencji nieruchomości, które wskazało co najmniej 3 proc. respondentów, nie znalazła się żadna zagraniczna firma oferująca system franszyzowy, w którym podstawą rozwoju jest silna marka. Ani Century21, ani Coldwell Banker nie jest znany polskim klientom nawet w przypadku wskazania listy firm (znajomość wspomagana).

Z badań wynika, że z jednej strony na markę ma wpływ długoletnia tradycja istnienia firmy na rynku, a z drugiej – profesjonalne działania marketingowe, jak między innymi jakość obsługi klienta.

– Wypracowanie dobrej marki trwa latami. Klient, świadomie decydując się na skorzystanie z usług pośrednika, będzie wybierał tylko spośród paru znanych mu firm. To, czy trafi do danej agencji, w dużej mierze zależy właśnie od jej marki – komentuje Katarzyna Cyprynowska.

W następnej kolejności w rankingu pojawiły się firmy, których historia sięga lat 90.

Firma Emmerson zajęła czwartą pozycję, a firma Krupa Nieruchomości uplasowała się na piątym miejscu. Kolejna firma w rankingu to Bracia Szczepańscy specjalizujący się w obrocie gruntami i działkami. Siódme miejsce zajęła międzynarodowa firma Ober Haus działająca na terenie Polski i krajów bałtyckich. Na ósmym miejscu znalazła się agencja Kaczmarczyk. Taki sam wynik osiągnęła także nowa na rynku agencja Metrohouse. Listę 10 najbardziej znanych pośredników w obrocie nieruchomościami w Warszawie zamyka Maxon Nieruchomości zajmujący się nieruchomościami komercyjnymi i mieszkaniowymi.

– Zwycięska agencja Bracia Strzelczyk otrzymała 48 procent wskazań przy znajomości spontanicznej marki, kiedy respondent wskazuje daną firmę bez żadnej podpowiedzi ankietera. (Znajomość wspomagana to taka, w której ankieter wskazuje listę firm i prosi o odpowiedź, którą z nich pytany rozpoznaje).

W podobnych badaniach w 2001 roku firma Bracia Strzelczyk także zajmowała pozycję lidera z 54 proc. wskazań w znajomości spontanicznej – czytamy w raporcie.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w Polsce
Od 1 maja rusza nowy program bezpłatnych badań. Jak z niego skorzystać?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne