– Zwycięska agencja Bracia Strzelczyk otrzymała 48 procent wskazań przy znajomości spontanicznej marki, kiedy respondent wskazuje daną firmę bez żadnej podpowiedzi ankietera. (Znajomość wspomagana to taka, w której ankieter wskazuje listę firm i prosi o odpowiedź, którą z nich pytany rozpoznaje).
W podobnych badaniach w 2001 roku firma Bracia Strzelczyk także zajmowała pozycję lidera z 54 proc. wskazań w znajomości spontanicznej – czytamy w raporcie.
Na drugiej pozycji w rankingu pojawiła się agencja Polanowscy Nieruchomości z 33 proc. wskazań znajomości spontanicznej oraz 49 proc. znajomości wspomaganej.
– Firmy, których marki są rozpoznawalne, można podzielić ze względu na ich długoletnią tradycję. Trzy pierwsze miejsca zajęły agencje działające na rynku od ponad 20 lat. W następnej grupie siedmiu firm prawie wyłącznie znalazły się podmioty, które powstały w latach 90. Wyjątek stanowi Metrohouse – nowa, dynamicznie rozwijająca się firma z biurami w centrach handlowych – komentuje Katarzyna Cyprynowska z Nowego Adresu. – Wśród agencji nieruchomości, które wskazało co najmniej 3 proc. respondentów, nie znalazła się żadna zagraniczna firma oferująca system franszyzowy, w którym podstawą rozwoju jest silna marka. Ani Century21, ani Coldwell Banker nie jest znany polskim klientom nawet w przypadku wskazania listy firm (znajomość wspomagana).
Z badań wynika, że z jednej strony na markę ma wpływ długoletnia tradycja istnienia firmy na rynku, a z drugiej – profesjonalne działania marketingowe, jak między innymi jakość obsługi klienta.