Trwa budowa kolejnych trzech obiektów typu outlet. W trakcie realizacji znajdują się Factory Annopol w Warszawie, Outlet Park w Szczecinie oraz Ptak Outlet w Rzgowie koło Łodzi.
– Jeśli, według zapowiedzi inwestorów, wszystkie trzy zostaną oddane do użytku w tym roku, zwiększą podaż o 55,6 tys. mkw. – wylicza Ewa Pawłowska, starszy konsultant w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych w Jones Lang LaSalle.
56 tys. mkw tyle pow. centrów typu outlet ma być oddanych do użytku w br.
Do tej pory w Polsce otwarto siedem outletów: Factory Ursus (Warszawa), Factory Wrocław, Factory Luboń (Poznań), Factory Kraków oraz Fashion House Piaseczno (Warszawa), Fashion House Gdańsk i Fashion House Sosnowiec. Ich łączna powierzchnia wynosi ok. 93 tys. mkw. To zaledwie ok. 1 proc. całkowitej oferty nowoczesnych centrów handlowych.
– Podaż outletów jest ograniczona. Roczne zapotrzebowanie na takie sklepy wynosi około 8 – 10 tys. mkw., co przekłada się na jeden projekt co rok – dwa lata – wylicza Karina Kreja, starszy analityk w CBRE. Dodaje jednak, że popularność centrów outletowych wzrasta z roku na rok. Widać to zarówno we wzroście liczby osób odwiedzających outlety, jak i w rosnących obrotach najemców w tych centrach.