W Warszawie - o niemal 5 proc.
Według badań serwisu Oferty.net, klientów interesują głównie mieszkania dwupokojowe - szuka ich ponad 42 proc. potencjalnych nabywców. Trzykrotnie mniejszą grupę stanowią amatorzy kawalerek (14 proc.), podczas gdy niemal co trzeci klient preferuje trzy pokoje (31,3 proc.), a co dziesiąty – cztery (10,9 proc.).
- O mieszkania największe, liczące pięć i więcej pokoi, pyta tylko 2,2 proc. klientów – wynika z analizy portalu Oferty.net.
Bez spadków
Kawalerki są przedmiotem zainteresowania przede wszystkim inwestorów oraz osób młodych. Na dwa pokoje decydują się przeważnie pary i małżeństwa posiadające lub planujące dziecko. Takie rodziny ze względu na ograniczoną zdolność kredytową nie mogą sobie pozwolić na bardziej optymalne, trzypokojowe mieszkanie. Nabywcy „trójek" to, zdaniem Marcina Drogomireckiego z serwisu Oferty.net, najczęściej osoby, które zamieniają mniejsze lokum lub nawet dwa mniejsze „M" na większe.
- Klientów na duże mieszkania, liczące 4 -5 lub więcej pokoi, jest niewielu. Trzeba jednak pamiętać, że blisko "spokrewnione" z tą grupą są osoby poszukujące domów. Powierzchnia, funkcjonalność oraz ceny obu tych typów nieruchomości są do siebie bardzo zbliżone. Dlatego niejednokrotnie chętni na duże mieszkanie lub apartament ostatecznie zasilają szeregi nabywców domów i odwrotnie – opowiada Marcin Drogomirecki.