Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 13.03.2015 17:31 Publikacja: 13.03.2015 17:31
Wnioski z badań psychologicznych od dawna wykorzystują marketingowcy
Foto: Fotorzepa, Rafał Guz
Do takich wniosków doszli naukowcy na Stanowym Uniwersytecie w Ohio. Ludzie którym przedstawiono kolorowe zdjęcia produktów, przywiązywali wagę do ich detali — nawet tych zupełnie nieistotnych. Natomiast w przypadku zdjęć czarno-białych, do ich funkcjonalności. Badania opublikowane w „Journal of Consumer Research" ujawniają jak mózg człowieka interpretuje kolory.
Pokazują one również w jaki sposób kolory — lub ich brak — mogą wykorzystywać specjaliści od marketingu aby manipulować naszymi odczuciami wobec produktów. Jeśli towar posiada wiele cech, które odróżniają go od konkurencji, wtedy jego czarno-biały obraz sprawia, że konsumenci pomijają wiele nieistotnych szczegółów, a skupiają tylko na tych najważniejszych. Jeśli natomiast produkt wyróżnia jakaś szczególna cecha, najlepiej przedstawić go w kolorze.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Region Afar w Etiopii to obszar, w którym zbiegają się aż trzy płyty tektoniczne. Takie miejsca są niezwykle cie...
Alkohol i nikotyna to najczęściej używane substancje psychoaktywne w Polsce. Rozpowszechnienie ich używania powo...
Superbakterie to szczepy, które uodporniły się na działanie wielu różnych antybiotyków. Gnieżdżą się one w głębi...
Od przyszłego roku duże, publiczne spółki będą musiały zwiększyć reprezentację kobiet w radach nadzorczych lub z...
Kojarzymy je z eleganckimi doniczkami i pewnymi trudnościami w utrzymaniu. Tymczasem w naturalnym środowisku te...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas