Kolory oszukują mózg

Widzenie w czerni i bieli pozwala skupić się na tym co najważniejsze. Kolory odwracają naszą uwagę, kierując ją w stronę detali. Ta wiedza może się przydać na zakupach.

Publikacja: 13.03.2015 17:31

Wnioski z badań psychologicznych od dawna wykorzystują marketingowcy

Wnioski z badań psychologicznych od dawna wykorzystują marketingowcy

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Do takich wniosków doszli naukowcy na Stanowym Uniwersytecie w Ohio. Ludzie którym przedstawiono kolorowe zdjęcia produktów, przywiązywali wagę do ich detali — nawet tych zupełnie nieistotnych. Natomiast w przypadku zdjęć czarno-białych, do ich funkcjonalności. Badania opublikowane w „Journal of Consumer Research" ujawniają jak mózg człowieka interpretuje kolory.

Pokazują one również w jaki sposób kolory — lub ich brak — mogą wykorzystywać specjaliści od marketingu aby manipulować naszymi odczuciami wobec produktów. Jeśli towar posiada wiele cech, które odróżniają go od konkurencji, wtedy jego czarno-biały obraz sprawia, że konsumenci pomijają wiele nieistotnych szczegółów, a skupiają tylko na tych najważniejszych. Jeśli natomiast produkt wyróżnia jakaś szczególna cecha, najlepiej przedstawić go w kolorze.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Nauka
Nowy gatunek ptasznika australijskiego. Naukowcy radzą: nie dotykać
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Nauka
Badacze odbyli „podróż” do wnętrza Ziemi. Natknęli się na coś nieznanego
Nauka
Tajemniczy wulkan, który ochłodził klimat Ziemi. Naukowcy wreszcie go zlokalizowali
Nauka
Superwulkan Yellowstone: Gdzie może dojść do wybuchu? Najnowsze ustalenia naukowców
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Nauka
Naukowcy o możliwym wybuchu potężnego wulkanu. Świat nie jest przygotowany
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego