Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 13.03.2015 17:31 Publikacja: 13.03.2015 17:31
Wnioski z badań psychologicznych od dawna wykorzystują marketingowcy
Foto: Fotorzepa, Rafał Guz
Do takich wniosków doszli naukowcy na Stanowym Uniwersytecie w Ohio. Ludzie którym przedstawiono kolorowe zdjęcia produktów, przywiązywali wagę do ich detali — nawet tych zupełnie nieistotnych. Natomiast w przypadku zdjęć czarno-białych, do ich funkcjonalności. Badania opublikowane w „Journal of Consumer Research" ujawniają jak mózg człowieka interpretuje kolory.
Pokazują one również w jaki sposób kolory — lub ich brak — mogą wykorzystywać specjaliści od marketingu aby manipulować naszymi odczuciami wobec produktów. Jeśli towar posiada wiele cech, które odróżniają go od konkurencji, wtedy jego czarno-biały obraz sprawia, że konsumenci pomijają wiele nieistotnych szczegółów, a skupiają tylko na tych najważniejszych. Jeśli natomiast produkt wyróżnia jakaś szczególna cecha, najlepiej przedstawić go w kolorze.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Potencjalne uderzenie kosmicznego obiektu w Ziemię może budzić zrozumiałe emocje. Prawdopodobieństwo wystąpienia...
12 800 lat temu, w fazie klimatycznej określanej jako młodszy dryas, mogło dojść do eksplozji komety w ziemskiej...
Homo sapiens oraz neandertalczycy są niemal identyczni na poziomie genetycznym. Istnieją jednak różnice, które z...
W RPA opracowano nową metodę walki z kłusownictwem. W rogi nosorożców wstrzyknięto radioaktywne izotopy, które m...
Wkrótce odbędzie się Future Frombork Festival, interdyscyplinarna impreza, która łączy świat nauki i sztuki. W p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas