W tym roku mija 40 lat odkąd Madonna, okrzyknięta Królową Popu, zaczęła wyznaczać nowe trendy w muzyce i obyczajach. 17 stycznia ogłosiła trasę koncertową „The Celebration Tour”, która ma być zwieńczeniem jej dotychczasowej kariery. Zapowiedź wsparła okładka amerykańskiego czasopisma „Vanity Fair” z Madonną w roli głównej zatytułowana „The Icon Issue”.

Artystka wystylizowana jest na Matkę Boską, w ogromnej koronie, płacze nad przebitym sercem Jezusa. Wśród osób, które koordynowały sesję, znalazła się sopocka projektantka mody. Katarzyna Konieczka w całości zaprojektowała i wykonała koronę oraz obcisły gorset.

Jak przyznaje projektantka, stroje inspirowane były Fridą Kahlo, która leczyła się ortopedycznie i nosiła niecodzienne stylizacje, osłaniające gorset. 

Czytaj więcej

Królowa walczy o koronę

Dotychczasowe projekty Katarzyny Konieczki uznawane są za mroczne, awangardowe i postapokaliptyczne. Jej specjalnością stały się kostiumy „ortopedio-medyczne”. Fascynuje się kołnierzami ortopedycznymi, gorsetami i aparatami na zęby.

To nie pierwsza gwiazdorska współpraca polskiej kostiumografki. Tworzyła i projektowała stroje dla Fergie, Lady Gaga i Jennifer Lopez. 

Zwróciła uwagę na siebie już dekadę temu. Znalazła się w czwórce „Most wanted designers 2012″ według „Not Just A Label”. Przez kuratorów wystawy w Arnhem została uznana za jedną z najbardziej rokujących projektantów i znalazła się w gronie 11 designerów wybranych z całego świata jako „Comming designer”.