CD Projekt poniżej oczekiwań. „Wojna Krwi" nie zrobiła furory

Wyniki za III kwartał są gorsze, niż zakładali analitycy. Z kolei sprzedaż gry „Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści" jest niższa od założeń spółki. Kurs spada.

Aktualizacja: 14.11.2018 11:30 Publikacja: 14.11.2018 11:24

CD Projekt poniżej oczekiwań. „Wojna Krwi" nie zrobiła furory

Foto: materiały prasowe

W środę około godz. 10 za akcję CD Projektu trzeba zapłacić 141,6 zł, co oznacza ponad 3-proc. przecenę. W trzecim kwartale 2018 r. grupa wypracowała 67 mln zł przychodów ze sprzedaży i osiągnęła 15,5 mln zł zysku netto. Zysk był o jedną piątą niższy niż oczekiwania analityków. W porównaniu za III kwartałem 2017 r. spadł o 57 proc.

– Pomimo że trzeci kwartał przypada na najtrudniejszy sprzedażowo czas wakacyjny, to również w tym okresie możemy się cieszyć z dobrej sprzedaży „Wiedźmina 3: Dziki Gon” wraz z dodatkami – mówi, cytowany w komunikacie, Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu. Dodaje, że w omawianym kwartale wartość przepływów z działalności operacyjnej wyniosła ponad 29 mln zł, co pozwoliło w całości sfinansować nakłady na produkcję kolejnych gier i nowych technologii z bieżących przepływów gotówkowych.

Od lipca do września 2018 r. wydatki na prace rozwojowe w grupie wyniosły 28 mln zł i wynikały głównie z nakładów ponoszonych na produkcję: „Cyberpunka 2077”, „Gwinta” oraz „Wojny Krwi: Wiedźmińskich Opowieści”. Skumulowane saldo nakładów na koniec września 2018 r. osiągnęło poziom 228 mln zł.

–– Ostatnie miesiące były dla nas niezwykle intensywne zarówno od strony produkcyjnej, marketingowej, jak i biznesowej. W sierpniu byliśmy obecni na gamescom – jednych z największych na świecie targów gier, które odbywają się Kolonii – po których po raz pierwszy udostępniliśmy szerokiej publiczności 48-minutowy fragment rozgrywki gry Cyberpunk 2077. Bardzo nas cieszy pozytywna reakcja graczy i mediów na całym świecie – mówi, cytowany w komunikacie Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

23 października na platformie GOG.com oraz 9 listopada 2018 r. na platformie Steam, odbyła się premiera wersji PC gry „Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści” oraz najnowsza wersja „Gwinta”, której premiera jest zwieńczeniem projektu Homecoming. Gry w wersjach na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One zadebiutują 4 grudnia 2018 r.

W raporcie za III kwartał możemy przeczytać, że sprzedaż gry "Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści" jest niższa od założeń spółki.

„W najpopularniejszym na świecie serwisie agregującym oceny nowych produkcji - Metacritic - gra w wersji na komputery PC otrzymała 85 na 100 możliwych punktów, co klasyfikuje 'Wojnę Krwi: Wiedźmińskie Opowieści' wśród najlepszych gier wydanych na PC w 2018 r. Mając na uwadze powyższe opinie i pozytywne komentarze ze strony branżowych ekspertów, zarząd spółki zakładał wyższy, niż osiągnięty od premiery do dnia publikacji sprawozdania, poziom sprzedaży tytułu” – napisano w raporcie.

W środę około godz. 10 za akcję CD Projektu trzeba zapłacić 141,6 zł, co oznacza ponad 3-proc. przecenę. W trzecim kwartale 2018 r. grupa wypracowała 67 mln zł przychodów ze sprzedaży i osiągnęła 15,5 mln zł zysku netto. Zysk był o jedną piątą niższy niż oczekiwania analityków. W porównaniu za III kwartałem 2017 r. spadł o 57 proc.

– Pomimo że trzeci kwartał przypada na najtrudniejszy sprzedażowo czas wakacyjny, to również w tym okresie możemy się cieszyć z dobrej sprzedaży „Wiedźmina 3: Dziki Gon” wraz z dodatkami – mówi, cytowany w komunikacie, Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu. Dodaje, że w omawianym kwartale wartość przepływów z działalności operacyjnej wyniosła ponad 29 mln zł, co pozwoliło w całości sfinansować nakłady na produkcję kolejnych gier i nowych technologii z bieżących przepływów gotówkowych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO