W I kwartale 2019 r. skonsolidowane przychody Gremi Media zwiększyły się o 7 proc., do 24,5 mln zł. Rentowność brutto ze sprzedaży wzrosła z 40,9 do 44,4 proc. Wyraźnie zmniejszyły się koszty sprzedaży (o ponad 9 proc., do 5,1 mln zł) i ogólnego zarządu (o 23 proc., do 2,4 mln zł), co przełożyło się na wzrost zysku operacyjnego o ponad 400 proc., do 3,3 mln zł.
Zysk netto wyniósł 3,08 mln zł wobec zaledwie 86 tys. rok wcześniej.
Grupa wypracowała blisko 6,9 mln zł przepływów z działalności operacyjnej, o 390 proc. więcej rok do roku.
- Takie wyniki niezmiernie nas cieszą, tym bardziej, że działamy na bardzo trudnym rynku. Wzrost przychodów osiągamy dzięki konsekwentnie realizowanej transformacji cyfrowej. Oferujemy szeroką gamę wysokomarżowych produktów cyfrowych, co w istotny sposób wpływa na naszą rentowność i generowane zyski - skomentował Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media. - Szczególnie zadowoleni jesteśmy z ich skali - w I kwartale 2019 r. wykazaliśmy EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja - red.) na poziomie analogicznym do całego 2017 r., a rentowność EBITDA przekroczyła 18 proc.
W 2018 r. sama spółka Gremi Media S.A. (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) osiągnęła 22,7 mln złotych z przychodów netto ze sprzedaży (wzrost o 4,3 proc.), EBIDTA wyniosła prawie 4,0 mln złotych (o 73,2 proc. więcej), a zysk netto 2,3 mln złotych - niemal cztery razy więcej, niż w pierwszym kwartale 2018 r. (619 tys. złotych).